رأی الیوم گزارش داد؛ اوضاع آشفته آمریکا دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست

پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 17:14:29
رأی الیوم گزارش داد؛  اوضاع آشفته آمریکا دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره با اتفاقاتی که هنگام سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در کنگره آمریکا افتاد، اوضاع این کشور را به شدت آشفته توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، زنی آهنین است که رویارویی او با رئیس جمهور نادان کشورش ادامه خواهد داشت و چه بسا این مسئله به شکست ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری منتهی شود.

این روزنامه اینترنتی در سرمقاله خود آورده است: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از خود تصویر زنی قوی، شجاع و آهنین ارائه داد و آن وقتی بود که متن سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور را پاره کرد و با خودداری از به زبان آوردن عبارت‌های معمول در استقبال از رئیس جمهور در مجلس مانند ”باعث خوشحالی من است“ یا ”مایه افتخار من است“ و بسنده کردن به توصیف ترامپ به عنوان رئیس جمهور هنگام معرفی برای قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی سالانه موسوم به نطق ”وضعیت کشور“، با او مقابله به مثل کرد.

ترامپ نیز با خودداری از دست دادن با پلوسی قبل از ایراد سخنرانی در اوج وقاحت و سقوط قرار گرفت، زیرا این مسئله از خصوصیات مردان به ویژه شخصیت‌های قدرتمند نیست از این رو به نظر ما سزاوار واکنش قاطعانه پلوسی و رفتار تحقیرآمیز اعضای دموکرات مجلس نمایندگان بود که اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند. این‌ها نشانگر حالت دو دستگی و اختلاف تنش‌آلود و زشت نه فقط در میان ملت آمریکا که در میان مقامات این کشور از زمان روی کار آمدن ترامپ از سه سال پیش تا کنون است.

جمهوری خواهان چند بار ایستاده ترامپ را تشویق کردند، اما دموکرات‌ها روی صندلی‌های خود نشستند و حتی تعداد قابل توجهی از آنان در رفتاری تحقیر آمیز جلسه را ترک کردند. این پدیده در تاریخ نطق‌های سالانه بی‌سابقه بوده است و نشانه آشکار دروغ بودن ادعا‌های ترامپ در این سخنرانی مبنی بر این بوده است که وضعیت آمریکا از هر زمان دیگری در تاریخ بهتر و قوی‌تر است!

درست است که بیکاری و فقر کم شده و اقتصاد آمریکا در مقایسه با دولت دموکرات سابق (دولت اوباما) قوی‌تر است، اما این به هوش ترامپ ارتباطی ندارد و در واقع ناشی از حماقت متحدان عرب او و اعترافشان به باج خواهی او از آنهاست. وقتی عربستان سعودی ۴۵۰ میلیارد دلار در سفر ترامپ به ریاض به او می‌دهد و سایر کشور‌های خلیج فارس بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به شکل معامله‌های فروش اسلحه برای احیای خزانه و صنعت تولید سلاح آمریکا می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های مالی دیگری هم انجام می‌دهند، مگر می‌شود اقتصاد آمریکا شکوفا نشود؟

رویارویی بین زن آهنین و رئیس جمهور سبک سر و بی پروا، درون و بیرون مجلس نمایندگان ادامه خواهد داشت و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آینده تشدید خواهد شد. همان طور که پیروزی ترامپ برخلاف همه پیش بینی‌ها بود حوادث غافگیرکننده دیگر در آینده هم بعید نیستند که عدم پیروزی او در دور دوم انتخابات از آن جمله است.


پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 17:7:23