محمود عباس : توطئه معامله قرن ناکام خواهد ماند

پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 17:51:28
محمود عباس : توطئه معامله قرن ناکام خواهد ماند

تهران - الکوثر: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه حرکتی سیاسی را در سطح منطقه و جهان برای مقابله با طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به معامله قرن در پیش گرفته است، گفت که این توطئه علیه آرمان فلسطین مثل توطئه‌های قبل ناکام خواهد ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا تاکید کرد که ملت فلسطین و رهبران آن هرگز  اجازه عملی شدن طرح توطئه آمیز معامله قرن را نمی‌دهند و رهبری فلسطین تحرکاتی سیاسی را برای مقابله با آن در پیش گرفته است.

«محمود عباس» در نشست روز چهارشنبه خود در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله گفت: «تشکیلات خودگردان حرکتی سیاسی را برای مقابله با معامله قرن و فراهم آوردن و ساماندهی حمایت کشورهای عربی و اسلامی و همچنین در سطح دنیا را در پیش گرفته است».

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که به قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 پایبند است.

عباس گفت: «معامله قرن هم مثل همه دسیسه‌هایی که تا پیش از این علیه مسئله ملی فلسطین چیده شده بود، فیصله پیدا می‌کند و تمام می‌شود».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز هشتم بهمن ماه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح ادعایی صلح خود برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

بر اساس طرح معامله قرن، ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های صهیونیست نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود. پناهندگان فلسطینی هم حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دائمی یابند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  هم سه شنبه شب با رئیس تشکیلات در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی و طرح به اصطلاح معامله قرن را بررسی کردند.در این گفت‌وگو ضمن مردود دانستن معامله آمریکایی - صهیونیستی قرن بر لزوم اتحاد و همبستگی جهان اسلام در حمایت از کلیه حقوق ملت مظلوم فلسطین تاکید شد.


پنج شنبه 17 بهمن 1398 - 9:6:35