بعد از ۵ سال‎، برگزاری شهرآوردی کاملا ایرانی

چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 15:19:23
بعد از ۵ سال‎، برگزاری شهرآوردی کاملا ایرانی

تهران- الکوثر: شهرآورد سرخابی‌های پایتخت بعد از گذشت ۵ سال قرار است با مربیان ایرانی برگزار شود. انتظار می‌رود این بازی در کنار حساسیتی که دارد، جذاب هم باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بابک کاظمی ، خبرنگار تحریریه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما در یادداشتی  نوشت: سرخابی‌های پایتخت در حالی در ایستگاه نود و یکم پنجشنبه در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که قرمز‌های تهرانی درصدر جدول هستند و پسران آبی هم تیم چهارم جدول هستند، اما نکته‌ی قابل توجه این بازی نسبت به بازی دور رفت که با برتری پرسپولیس به پایان رسیده بود، جایگزین شدن فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی به جای استراماچونی و کالدورن روی نیمکت هر دو تیم است.

زمانی‌که یحیی گل‌محمدی جانشین کالدرون شد، این تیم دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت، ابتدا قرمزپوشان تراکتور را مغلوب کردند و سپس نفت آبادان را، البته تیم‌هایی که یحیی هدایتشان را برعهده داشته همیشه فوتبالی روان، هجومی و با صبر و حوصله را به نمایش گذاشته اند.

در آن سوی میدان هم فرهاد مجیدی دو پیروزی شیرین در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الکویت کویت و الریان قطر به دست آورد البته شاگردان مجیدی در لیگ برتر هم ۳ امتیاز خانگی در هفته قبل مسابقات مقابل نفت مسجد سلیمان را به دست آوردند و دو تیم فردا با روحیه‌ای مطلوب پای به زمین مسابقه می‌گذارند.

علی پروین پیشکسوت پرسپولیس درباره نیمکت دو تیم استقلال و پرسپولیس به خبرنگار ما گفت: بار‌ها گفته‌ام که مربیان ایرانی هیچ چیزی کمتر از مربیان چشم رنگی ندارند، البته برای بازی فردا یحیی به علت اینکه زودتر از فرهاد مربیگری را شروع کرده، قطعا تجربه در این عرصه بسیار به کارش خواهد آمد، اما مجیدی نیز در بازی‌های که روی نیمکت استقلال نشسته ثابت کرده است انگیزه‌های زیادی مانند دوران فوتبال بازی کردنش دارد و امیدوارم هر دو مربی تیمشان را بدون ترس به زمین بفرستند.

علی لطیفی پیشکسوت استقلال نیز درباره نیمکت کاملا ایرانی شهرآورد فردا گفت: مجیدی و گل‌محمدی قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توانند به جذابیت بازی فردا کمک کنند، ضمن آنکه فراموش نکنیم جوان بودن این دو مربی قدرت ریسک پذیری در هر دو تیم را بالا می‌برد، البته اگر دیاباته مصدوم نمی‌شد دست مجیدی برای این بازی باز‌تر بود.

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس هم درباره نقاط ضعف هر دو تیم گفت: بدون شک فرهاد و یحیی هر دو مربیان باهوش و آینده داری هستند و حضور آن‌ها روی نیمکت دو تیم باعث غرور است و شک ندارم آن‌ها برای بازی فردا حتما نقاط ضعف خود و حریف را بررسی کرده اند و معتقدم با بازیکنان خوبی که هر دوتیم در اختیار دارند میتوان انتظار یک بازی جذاب را کشید.

جواد زرینچه پیشکسوت استقلال هم در گفتگو با ما گفت: شرایط هر دوتیم بسیار عالی است البته پرسپولیس تغییرات کمی داشته، اما استقلال بعد از رفتن استراماچونی و آمدن مجیدی و با وجود اینکه انتظار می‌رفت به حاشیه برود، اما خوشبختانه نتایج خوبی با سرمربی جدیدش گرفت، ضمن آنکه هم یحیی و هم فرهاد مربیانی هستن که عاشق فوتبال رو به جلو هستند و همین موضوع خود به خود به جذابیت رقابت کمک می‌کند، این نکته را بگویم که بازیکنان هر دوتیم هم بازیکنان بسیار خوب و تاثیر گذاری هستند و انتظار یک بازی تماشاگر پسند از هر دوتیم داریم.

با این تفاسیر پیشکسوتان هر دو تیم از گل‌محمدی و مجیدی که دوران بازیکنی، روز‌های کم حاشیه‌ای را تجربه کردند، انتظار دارند که بازی فردای دو تیم پرسپولیس و استقلال در زمین مسابقه و حتی سکو‌ها روز آرامی همراه با جذابیت را در تاریخ شهرآورد‌ها داشته باشد.

قضاوت بازی فردا هم برعهده بیژن حیدری است، در همین مورد علی خسروی پیشسکوت داوری در گفتگو با ما افزود: خوشبختانه حیدری سابقه‌ی قضاوت در این بازی بزرگ را دارد و بدون شک شخصیت وی که همیشه در بیرون و حتی زمین مسابقه متانت داشته است، بهترین گزینه برای قضاوت در این بازی است و امیدوارم بازیکنان هم در داخل زمین کمال همکاری را با حیدری داشته باشند و هواداران هم از دیدن این بازی لذت کافی را ببرند.


چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 15:9:19