افشای محتوای نشست عباس و سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان درباره حماس

چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 17:57:10
افشای محتوای نشست عباس و سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان درباره حماس

تهران- الکوثر: بنا به گفته منابع آگاه، رئیس تشکیلات خودگردان در نشستی که با مقامات اطلاعات تشکیلات داشته، اعلام کرده به حماس اعتماد ندارد و ائتلاف با این جنبش در دستور کار نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمود عباس  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته جاری دیداری با اعضای دستگاه اطلاعاتی تشکیلات و رئیس آن «ماجد فرج» در کرانه باختری برگزار کرد.

منابع آگاه درباره جزئیات این دیدار به خبرگزاری «صفا» اعلام کردند، عباس در این دیدار گفته که تشکیلات خودگردان خطوط قرمز برای مرحله آینده را مشخص و تأکید کرده با تمام قدرت از ثبات در کرانه باختری حمایت می‌کند و اجازه بازگشت آشوب –در اشاره به درگیری نیروهای صهیونیستی با اقدامات مقاومتی- به آن را نمی‎دهد.

عباس به مقامات دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان گفته است: ائتلافی با حماس در کار نخواهد بود و این چنبش همچنان دشمن مشخص است و اعتمادی به آن نیست.

بر اساس این گزارش، محمود عباس اعلام کرده، انحلال تشکیلات خودگردان در برهه فعلی به دلیل پیامدهای منفی که خواهد داشت، انجام نخواهد شد.

وی در ادامه بر «توقف روابط امنیتی با آمریکا و اسرائیل و وحدت موضع فلسطینی در سطح مردمی در داخل و خارج فلسطین» تأکید کرده است.

هفته گذشته و پس از رونمایی از «معامله قرن» به دست آمریکا، عباس در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بر وحدت برای مقابله با این طرح تأکید کرده بود. 

قرار بود هیأتی از «ساف» به نوار غزه سفر کند اما علیرغم استقبال حماس از این موضوع، فتح از تعویق در این سفر خبر داد و حماس آن را اقدامی منزجرکننده خواند. 


چهار شنبه 16 بهمن 1398 - 11:48:58