فراخوان ائتلاف «سائرون» برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

سه شنبه 15 بهمن 1398 - 15:12:28
فراخوان ائتلاف «سائرون» برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

تهران- الکوثر: ائتلاف «سائرون» عراق خواستار برگزاری اجلاس ملی فراگیر برای بررسی طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فراکسیون پارلمانی ائتلاف «سائرون» عراق، از گروه‌های سیاسی، احزاب، اقوام و پیروان مذاهب مختلف این کشور خواست تا اجلاسی فراگیر برای بررسی اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق برگزار کنند.

«علاء الربیعی» از رهبران این ائتلاف در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تمامی گروه‌ها، احزاب، اقوام و مداهب باید برای یکپارچه کردن مواضع درباره طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق که در پارلمان تصویب شده، در این نشست شرکت کنند.

وی افزود: توافق همه طرف‌ها بر یکی کردن مواضع و رویکردها درباره مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی، موجب تسریع روند خروج همه نیروهای خارجی از کشور خواهد شد. تداوم حضور این نیروها در کشور، امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند.

درهمین حال کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره فشارهای آمریکا بر دولت عراق و فرماندهان امنیتی این کشور برای حفظ پایگاه «عین‌الاسد» هشدار داد.

آمریکا بامداد سیزدهم دی ماه در یک حمله پهپادی به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند نفر از همرزمانشان را ترور کرد که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد-واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 15 بهمن 1398 - 15:12:21