ظریف: منفعت طلبی آمریکا از شیوع «کرونا» محکوم است

سه شنبه 15 بهمن 1398 - 10:22:21
ظریف: منفعت طلبی آمریکا از شیوع «کرونا» محکوم است

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان برخورد منفعت طلبانه واشنگتن را با خطر شیوع ویروس «کرونا» در چین و دیگر مناطق جهان، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد جواد در دو پیام توییتری جداگانه ضمن ابراز هم‌دلی با مردم چین که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستند، از اقدامات دولت چین در کنترل این بیماری مسری در داخل کشور و پیش‌گیری از شیوع بین‌المللی آن قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابتدا با درج ترجمه شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند...» بر ایستادن ایران در کنار چین در شرایط دشوار کنونی تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پیام توییتری دیگری درباره گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه چین بیان کرد: «در تماسی تلفنی با دوست خوبم، وانگ یی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه چین، قدردانی و سپاس‌گزاری خود را بابت اقدامات موفقیت‌آمیز چین در مبارزه با بیماری مسری (کرونا) اظهار داشتم. چین نه تنها از وخیم‌تر شدن شیوع این بیماری مسری در داخل کشور جلوگیری کرد، بلکه مانع از شیوع آن در سطح بین‌المللی شد. ما منفعت‌طلبی آمریکا از خطر این بیماری را محکوم می‌کنیم. واضح است که چین در پیش‌گیری و کنترل آنفلونزای H1N1 در سال 2009 از آمریکا مسئولیت‌پذیرتر و موفق‌تر بوده است». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 15 بهمن 1398 - 10:22:11