توقیف 13 کشتی حامل سوخت و مواد غذایی برای مردم یمن توسط ائتلاف سعودی

یک شنبه 13 بهمن 1398 - 16:56:23
توقیف 13 کشتی حامل سوخت و مواد غذایی برای مردم یمن توسط ائتلاف سعودی

تهران - الکوثر : مسئولان بندر الحدیده یمن اعلام کردند، ائتلاف سعودی با توقیف 13 کشتی حامل سوخت و مواد غذایی در اطراف این بندر، مانع پهلوگیری کشتی‌ها در بندر الحدیده می‌شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مسئولان بندر الحدیده افزودند : کشتی‌هایی که از سوی ائتلاف سعوی توقیف شدند، حامل بیش از 161 هزار تُن مشتقات نفتی، حدود 8 هزار و 500 تُن گاز و 68 هزار و 130 تُن مواد غذایی هستند.
کِشتی‌های توقیف شده دارای مجوز از سوی سازمان ملل متحد هستند اما ائتلاف سعودی با هدف تحت فشار قرار دادن مردم یمن اجازه پهلوگیری به این کشتی ها در بندر الحدیده نمی دهد و آن ها را توقیف کرده است. 
دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 13 دسامبر 2018 در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های الحدیده و تعز دست یافتند، اما این توافق‌ها با دخالت سعودی‌ها تاکنون اجرا نشده است.
اخیراً سازمان برنامه جهانی غذا (WFP) شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد اعلام کرد 12 میلیون یمنی در آستانه خطر قحطی قرار دارند.
اقدامات مخرب عربستان و متحدانش در یمن نه تنها موجب کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در این کشور شده است، بلکه تاکنون بیش از شانزده هزار یمنی در تجاوز ائتلاف سعودی‌ کشته و هزاران نفر نیز زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 13 بهمن 1398 - 16:43:12