هلاکت و زخمی شدن 3300 متجاوز سعودی در عملیات نیروهای یمنی

شنبه 12 بهمن 1398 - 8:7:54
هلاکت و زخمی شدن 3300 متجاوز سعودی در عملیات نیروهای یمنی

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح عملیات البنیان المرصوص علیه متجاوزان سعودی گفت، در این عملیات، 2500 کیلومتر مربع از سرزمین های اشغال شده یمن آزاد، 1500 نفر از متجاوزان کشته و 1800 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه در نشستی خبری افزود : ائتلاف سعودی برای اینکه از کوتاه‌ترین راه ممکن به صنعاء پایتخت یمن برسد، از ماه‌ها پیش خود را برای این حمله آماده کرده بود. 

سریع افزود : ائتلاف سعودی برای اینکه در این حمله موفق شود، 17 لشکر و تعدادی گردان به همراه تجهیزات نظامی مختلفی به منطقه گسیل کرده بود. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد : ائتلاف سعودی برای اینکه نیروهایش بر روی زمین پیشروی کنند، اقدام به پوشش هوایی آن‌ها کرد ولی از ترس موشک‌های پدافند یمن مجبور شد جنگند‌ه‌های خود را در ارتفاع بالاتر نگه دارد. 

به گفته یحیی سریع، پدافند هوایی "فاطر" مانع ادامه حملات جنگنده های سعودی شد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود : یگان‌های موشکی و پهپادی یمن در عملیات بنیان المرصوص تعدادی از فرودگاه‌های عربستان سعودی از جمله فرودگاه‌های نجران و جیزان را که برای اهداف نظامی از آن‌ ها استفاده می‌ شد، با چند موشک بالستیک هدف قرار داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت : یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن در داخل و خارج این کشور به ترتیب، 41 و 21 عملیات علیه اهداف ائتلاف سعودی انجام داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 12 بهمن 1398 - 7:11:53

پربازدیدها