مقام روس : انتشار ویروس کرونا ، توطئه آمریکا است

دو شنبه 7 بهمن 1398 - 8:5:44
مقام روس : انتشار ویروس کرونا ، توطئه آمریکا است

تهران - الکوثر : ولادیمیر ژیرینفسکی نایب رئیس دومای روسیه ، آمریکا را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرد و  گفت ویروس کرونا توطئه آمریکا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ژیرینفسکی افزود : آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر اقتصاد چین غلبه کنند یا حداقل هم‌سطح آن باشند. 

"آن ایدالگو" شهردار پاریس روز یکشنبه اعلام کرد، در پی شیوع ویروس کرونا، انجمن‌های چینی های حاضر در این کشور رژه سال نوی چینی را به تعویق انداختند. 

پس از فرانسه ، انگلیس و پرتغال حالا کشف ویروس کرونا در برلین، از گسترش تدریجی این بیماری مهلک در حوزه اروپا حکایت دارد.

مقام های آمریکایی روز شنبه  از شناسایی سومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شیکاگو خبر دادند و همزمان کانادا نخستین مورد از ابتلا به این ویروس را تایید کرد.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز دوشنبه در بیانیه ای  اعلام کرد : شمار مبتلایان به این ویروس به ییش از ۲ هزار ۸۰۰ تن رسیده  است.

در بیانیه کمیسیون بهداشت ملی چین آمده است شهر "ووهان " در استان هوبئی این کشور ، مهمترین شهری است که ویروس کرونا در آنجا گسترش یافته و مقامهای پکن ، جمعیتی حدود ۵۴ میلیون نفر را در قرنطینه قرار داده اند. 

پس از مشاهده نخستین موارد بیماری در چین ، مقامات کشورهای  فیلیپین ، تایلند ، ژاپن ، استرالیا ، کره جنوبی ، پاکستان ، امریکا ، فرانسه ، اسکاتلند و پرتغال نیز از مشاهده موارد ابتلا به این ویروس خبر دادند. 

آخرین آمار از کره جنوبی نیز شامل بیش از ۳۰ قربانی و حدود ۲۰۰ نفر مبتلا به این بیماری است.

ویروس ناشناخته و کشنده کرونا ، برای نخستین‌بار دسامبر 2019 در استان "هوبئی" چین شیوع پیدا کرد که اکنون تحت قرنطینه کامل قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 بهمن 1398 - 8:2:32

دسته بندی :