تجمع علمای جبل عامل تشکیل دولت را گام نخست برای نجات لبنان دانست

پنج شنبه 3 بهمن 1398 - 17:1:5
تجمع علمای جبل عامل تشکیل دولت را گام نخست برای نجات لبنان دانست

تهران- الکوثر: تجمع علمای جبل عامل لبنان امروز (پنجشنبه) تشکیل دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» را گام نخست برای نجات این کشور از بحران اقتصادی، مالی و بانکی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این گروه در بیانیه ای که در بیروت منتشر شد، تاکید کرد: فاسدان ظرف ۳۰ سال گذشته لبنان را گرفتار انواع بحران ها کردند و اکنون لازم است همه ی شخصیت ها و نهادها به اعضای دولت جدید که کارشناس و متخصص در حوزه ی خود هستند کمک و کوشش کنند تا این کشور از بند بحران ها رها شود.

در این بیانیه از برخی احزاب و گروه های سیاسی لبنان که مصلحت کشور را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح دادند و با شجاعت از سهمیه بندی طایفه ای صرف نظر  و کمک کردند تا دولت به سرعت تشکیل شود قدردانی شده است.

تجمع علمای جبل عامل از برخی افراد، احزاب، گروه ها و رسانه ها که از سرِ عواطف و احساسات و برای تامین منافع جناحی، فشار بر دولت جدید را قبل از این که فعالیت رسمی آن آغاز شود تشدید کرده اند و برخی معترضان را همچنان به خیابان ها می کشانند، انتقاد کرد.  

این تجمع ابراز امیدواری کرد اعضای کابینه جدید، تامین خواسته های مشروع قشر فقیر و متوسط جامعه ی لبنان را در اولویت برنامه ها و فعالیت های خویش قرار دهند.

هیات دولت جدید لبنان دوم بهمن ماه با  ۲۰ وزیر (۱۰ مسلمان و ۱۰ مسیحی) فن سالار و غیر حزبی که ۶ تن از آن زن هستند، تشکیل و موفق شد تاییدیه و امضای رییس جمهوری را بگیرد.

مراسم تودیع و معارفه ی وزیران قدیم و جدید دولت لبنان امروز در بیروت برگزار شد.


پنج شنبه 3 بهمن 1398 - 14:28:50