تاکید رهبر معظم انقلاب بر بهره‌گیری از فرصت حج برای رساندن سخن نو جمهوری اسلامی به دنیا 

سه شنبه 1 بهمن 1398 - 9:8:14
تاکید رهبر معظم انقلاب بر بهره‌گیری از فرصت حج برای رساندن سخن نو جمهوری اسلامی به دنیا 

تهران - الکوثر : حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار مسئولان حج ایران، بهره‌گیری از فرصت حج برای رساندن سخن نو جمهوری اسلامی به دنیا یعنی الگوی مردمسالاری دینی را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تأکید بر اهمیت مسئله حج به‌عنوان یک حرکت سیاسی، اعتقادی و اجتماعی افزودند: البته بسیاری از کشورها از اهمیت و کارکردهای مهم حج غافلند، اما حج یک نقطه تحرک جدی و بین‌المللی است و منافع فراوانی از آن برای امت اسلامی مورد انتظار است.

موضوعات  مهمی  که در سخنان امروز  رهبر معظم انقلاب در باره  حج بیان گردید در برگیرنده مجموعه ای از مسایل  مهم و تاثیر گذار بر سرنوشت جهان اسلام است.

مناسک حج بزرگ ترین تجمع سالانه مسلمانان است که علاوه بر تجلی بندگی انسان به خداوند، فرصت ارزشمندی نیزبرای طرح مشکلات و مسائل جهان اسلام فراهم می سازد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین خصوص ؛منظور آمریکایی‌ها از این حرف را که ایران باید به یک کشور عادی تبدیل شود، دست کشیدن جمهوری اسلامی از سخن نو آن برای دنیا یعنی «تلفیق آراء مردمی با افکار اسلامی و مبانی دینی در تشکیل و اداره جامعه» دانستند و تصریح کردند: " مبانی سیاسی نظام جمهوری اسلامی و تبیین سخن نو آن برای دنیا یکی دیگر از کارهای مهم و لازم در حج است."

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: الگوی مردمسالاری دینی برای دنیا ناشناخته است و در مقابل میلیون‌ها وسیله تبلیغاتی که امروز در حال فعالیت علیه جمهوری اسلامی است، می‌توان از فرصت حج برای تبیین این الگو و مسائلی مانند علت دشمنی آمریکا و منطق زیر بار زور نرفتن ملت ایران استفاده کرد. 

دشمنی امریکا و دیگر مستکبران با حقایق اسلامی گسترده است و تهاجم وحشیانه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی زورگویان جهانی به ملتهای مسلمان نشان دهنده عمق خصومت آنان با معارف اسلامی است.در چنین شرایط حساسی حضور مسلمنان از سراسر جهان در مناسک حج فرصتی ارزشمند برای  بیان حقایق اسلامی و مسایل  اصلی جهان اسلام از جمله موضوع فلسطین و یمن است.

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل جهان اسلام در این باره می گوید: " از آنجا که مناسک حج بزرگ ترین تجمع سالانه مسلمانان به شمار می رود، از این رو طرح مشکلات و مسائل جهان اسلام بخش دیگری از مناسک حج تلقی می شود. به همین دلیل قدرت های بزرگ جهانی تلاش دارند مساله حج را تنها در بعد دینی منحصر و از طرح مشکلات مسلمانان جلوگیری کنند. "

تاکید براهمیت ابعاد  سیاسی و پیام های جهانی مناسک حج در واقع نشانه بیداری و تسلیم نشدن در مقابل زورگویی مستکبران است. امروز مواضع عزتمندانه نظام جمهوری اسلامی برای بسیاری از ملت های تحت ستم الگو و الهام بخش و جذاب است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند: علت عصبانیت آمریکایی‌ها از ملت ایران، جذابیت ناشی از تصویر ایستادگی یک نظام مستقل در مقابل یک قلدر سر گردنه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تلاش‌های گوناگون قدرتهای جهانی برای جلوگیری از شکل‌گیری امت واحده اسلامی، افزودند: امت اسلامی به معنای واقعی آن، یعنی یک واحد منسجم که با اراده و هدف مشترک اقدام کند، هنوز شکل نگرفته است و متأسفانه در مقابل دعوت دلسوزان و خیرخواهان به اتحاد اسلامی، تهمت‌زنی و تعارض و جنگ در کشورهای اسلامی رواج دارد.

درچنین شرایط حساسی مناسک حج با اهداف وحدت آفرین آن علاوه بر ابعاد معنوی و تجلی  بندگی خداوند یکتا؛ می تواند با تمرکز بر مسایل جهان اسلام  و بویژه  عزت و اقتدار امت اسلام پیام های مهمی را به همراه  داشته باشد.

 دخالت ها و حضور شرارت آمیز امریکا در کشورهای اسلامی و منطقه و پیامدهای ناگوار ان نیز از موضوعات مهمی هستند که باید ملت های مسلمان در حج، در خصوص آن اعلام موضع کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 بهمن 1398 - 8:41:6