وعده سالوینی به صهیونیست‌ها در صورت نخست‌وزیر شدن

یک شنبه 29 دی 1398 - 16:13:10
وعده سالوینی به صهیونیست‌ها در صورت نخست‌وزیر شدن

تهران- الکوثر: رئیس حزب راست‌گرای افراطی «لیگ» و معاون پیشین نخست‌وزیر ایتالیا به یک رسانه صهیونیستی وعده داد، در صورت پیروزی در انتخابات و نخست‌وزیر شدن، قُدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «متئو سالوینی» وزیر کشور سابق ایتالیا، معاون پیشین نخست‌وزیر این کشور و رهبر کنونی حزب افراطی «لیگ» که شهریورماه سال جاری تلاش نافرجامی برای سرنگون کردن دولت «جوزپه کنته» انجام داده بود، در تازه‌ترین اظهارات رسانه‌ای خود به جنبش بین‌المللی تحریم رژیم صهیونیستی تاخته و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی را به صهیونیست‌ها وعده داده است.

سالوینی در مصاحبه با «اسرائیل هیوم» به شدت به جنبش بین‌المللی حمایت از حقوق فلسطینیان که جنبش «تحریم، انزوا و عدم سرمایه‌گذاری» (BDS) رژیم صهیونیستی نام دارد، تاخته و گفت: «اتحادیه اروپا باید فعالیت‌های (جنبش) بی‌دی‌اس را ممنوع کند».

رهبر حزب راستگرای افراطی «لیگ» مدعی شد: «نفرت از اسرائیل، یک جرم خطرناک است. ما باید (برای مقابله با این موضوع) از مدارس و افراد جوان شروع کنیم. من 9 سال را به عنوان نماینده پارلمان اروپا گذراندم و می‌توانم به شما بگویم که نهادهای اروپایی دوست اسرائیل نیستند، نهادهای سازمان ملل هم همینطور».

به گفته او، «به همین خاطر من معتقدم که ما نباید روی این نهادها تمرکز کنیم بلکه باید روی نسل‌های جدید تمرکز داشته باشیم. آنهایی که خواهان پاک کردن کشور اسرائیل هستند، باید این را بدانند که ما دشمن آنها هستیم. اسرائیل متحد (ایتالیا) است اینها چیزهایی هستند که باید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شوند».

سالوینی افزود: «اگر من نخست‌وزیر بشوم، ایتالیا اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت».

وعده‌های این سیاستمدار افراطی ایتالیایی در حمایت از رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که دولت کنونی ایتالیا هم نوا با مواضع دیگر کشورهای مهم اروپایی از مواضع آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت نکرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 29 دی 1398 - 16:12:55