تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی اخیر

یک شنبه 22 دی 1398 - 13:30:31
تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی اخیر

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب از تشکیل یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "سیدعباس موسوی" با ابراز تاسف عمیق از درگذشت 176 نفر از مسافران و کادر پرواز تهران - کی‌یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد، در اجرای دستور اکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و تاکید وزیر خارجه ایران برای رسیدگی فوری به مسائل کنسولی جانباختگان این حادثه تاسف بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه با ماموریت رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های جانباختگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

موسوی افزود : همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر شده است.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران نیز شنبه شب در توییتر از آمادگی وزارت خارجه ایران برای کمک به خانواده های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

صبح چهارشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی‌یف بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) اعلام کرد، بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرارگرفته است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، با ابراز تاسف از این حادثه و همدردی با ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان تصریح کرد، درپی فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، در آماده باش کامل قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی، به یک فاجعه بزرگ منجر شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 دی 1398 - 11:14:57