قدردانی رئیس جمهور اوکراین از رفتار قانونمند تهران در سانحه سقوط هواپیما

یک شنبه 22 دی 1398 - 8:33:10
قدردانی رئیس جمهور اوکراین از رفتار قانونمند تهران در سانحه سقوط هواپیما

تهران - الکوثر : رئیس جمهور اوکراین گفت بیانیه ایران درباره علت این حادثه برای اوکراین بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری موثر تهران در این  شرایط خاص، قابل قدردانی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دومین تماس تلفنی «ولادیمیر زلنسکی»  رئیس جمهوری اوکراین طی دو روز گذشته با اشاره به اعلام رسمی نتیجه تحقیقات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت : خطای انسانی موجب این سانحه بوده و افرادی که در این حادثه دخالت داشته‌اند به مقامات قضایی ایران تحویل داده خواهند شد.  

روحانی افزود : همزمان با همکاری‌ برای تکمیل تحقیقات با مشارکت متخصصان اعزامی از اوکراین ، به زودی اقدامات قوه قضائیه ایران برای رسیدگی به این موضوع نیز آغاز خواهد شد. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف از بروز این حادثه و با تاکید بر اینکه تهران به تمامی تعهدات حقوقی‌ در این مسئله پایبند است ، گفت: همکاری در این زمینه در تماسِ وزیران امور خارجه ایران و اوکراین نیز ادامه می‌یابد. 

روحانی تاکید کرد : همکاری متخصصان فنی دو کشور تا پایان تحقیقات سانحه سقوط هواپیما با جدیت ادامه خواهد یافت. 

«ولادیمیر زلینسکی» نیز در این گفت و گوی تلفنی با تسلیت دوباره این حادثه به دولت و ملت ایران ، ابراز امیدواری کرد: همکاری میان کارشناسان ایران و اوکراین ادامه یابد تا این تحقیقات براساس پروتکل های حقوقی و قانونی به پایان برسد و هر چه سریعتر پیکر جان باختگان تحویل خانواده‌های آنان شوند. 

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح چهارشنبه گذشته ، نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و تمامی 176 سرنشینان این پرواز جان باختند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 دی 1398 - 8:9:3