نبیه بری در گفت و گو با الجمهوریه: به دولت آینده رای اعتماد می دهم

شنبه 21 دی 1398 - 18:16:54
 نبیه بری در گفت و گو با الجمهوریه: به دولت آینده رای اعتماد می دهم

تهران- الکوثر: رئیس پارلمان لبنان در گفت و گو با روزنامه لبنانی الجمهوریه از دولت آینده این کشور حمایت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نبیه بری در پاسخ به سوال الجمهوریه درباره موضع او در قبال موضوع تشکیل دولت گفت: ”من در دولت مشارکت ندارم مگر در صورتی که قواعد معمول در پیش گرفته شود. اگر بخواهند دولتی به شکلی که در حال آماده کردن آن هستند، تشکیل دهند، من در آن حضور نخواهم داشت هرچند مسیر شکل گیری این دولت را متوقف نمی کنم و برعکس، اگر آن را تشکیل دهند، به پارلمان می روم و به دولت رای اعتماد می دهم زیرا کاملا اطمینان دارم اگر این کار را نکنم، سقوط خواهد کرد“.
نبیه بری افزود: هیچ کس نمی تواند برای من تعیین کند که چه کسی را معرفی یا چگونه معرفی کنم. من شخصیتی سیاسی یا متخصص را معرفی می کنم و این فقط به خود من مربوط است.
وی از وتو شدن تصمیمی درمورد انتخاب اعضای پارلمان به عنوان وزیر در دولت جدید اظهار شگفتی کرد و گفت: ”این توهین به پارلمانی است که اعضای آن یک سال و نیم قبل انتخاب شدند. دولت ها در بیشتر کشورهای جهان آینه پارلمان هستند پس چرا نمایندگان کنار گذاشته شوند در حالی که در همه زمینه ها شایستگی ها و تخصص هایی دارند.
وی همچنین با ابراز تعجب از این که اعضای جنبش مردمی نیز نمی توانند به وزارت برسند، گفت: ”باید یک یا دو وزیر از میان اعضای جنبش مردمی انتخاب شوند حتی اگر قرار باشد این جنبش را به عنوان فرقه ای جدیدی در لبنان قلمداد کنند“.
رئیس پارلمان لبنان درباره شایعاتی که درباره او منتشر شده و حاکی از آن است که موضع او در قبال دولت
تکنو سیاسی در چارچوب تمایل به بازگشت سعد الحریری نخست وزیر به سِمَت خویش است، گفت: ”این ادعا کاملا نادرست است. اظهارات من درباره دولتی فراگیر به ریاست حسان دیاب کاملا روشن است. من قبلا هم این اظهارات را مطرح و بعد از دیدار با نخست وزیر منتخب در طول رایزنی های پارلمانی او در مجلس نمایندگان، بر آن تاکید کرده ام“.


شنبه 21 دی 1398 - 15:6:20