تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با تل‌آویو

شنبه 21 دی 1398 - 10:17:28
تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با تل‌آویو

تهران- الکوثر: شهروندان اردنی در اعتراض به قرارداد گازی کشورشان با رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   صدها نفر از شهروندان اردنی با برگزاری راهپیمایی‌هایی بر مخالفت خود با قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

این راهپیمایی‌ها دیروز بعد از درخواست معارضان اردنی در شهرهای الکرک، العقبه، الزرقاء و اِربد با شعار "از شمال تا جنوب برای لغو قرارداد خیانت" برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی خیابان‌های شهر اربد در شمال اردن یک‌صدا فریاد می‌زدند "خیانت، خیانت، خیانت" و "از شمال تا جنوب با گاز به‌سرقت‌رفته مخالف هستیم".

جمال جیت سخنگوی رسانه‌ای دفتر اجرایی جنبش یکپارچه اردن گفت که ملت اردن از طریق این راهپیمایی‌ها مخالفت خود با قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی اجباری روابط با این رژیم را که نظام اردن از طریق روشن کردن خانه‌های شهروندان با این گاز تحمیل کرده است اعلام می‌کند.

از سوی دیگر مصطفی العساف سخنگوی فراکسیون الاصلاح گفت که نمایندگان یادداشتی را که 29 نماینده برای سلب رأی اعتماد از دولت امضا کرده‌اند بررسی خواهند کرد.

وی گفت: ما مخالف این قرارداد که به‌نفع رژیم صهیونیستی است هستیم.

شرکت ملی برق اردن مهر ماه 1395 ه.ش. قراردادی برای واردات حدود 45 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به‌مدت 15 سال امضا کرد که ارزش این قرارداد 15 میلیارد دلار اعلام شد.

امضای این قرارداد با مخالفت اقشار مختلف مردم اردن و گروه‌های سیاسی این کشور مواجه شده است و از آن زمان تاکنون دهها راهپیمایی و تظاهرات در محکومیت آن برگزار شده است.

«یووال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه یازدهم دی به رسانه‌های این رژیم گفت که صادرات گاز طبیعیِ استخراج‌شده از حوزه‌های گازی اسرائیل (مناطق اشغالی) از بامداد چهارشنبه به اردن آغاز شد.

وی گفت، صادرات گاز اسرائیل به مصر نیز از هفته آینده شروع خواهد شد.


شنبه 21 دی 1398 - 10:5:51

دسته بندی :