چهار پیامد محسوس ترور سردار سپهبد سلیمانی

جمعه 20 دی 1398 - 18:41:24
چهار پیامد محسوس ترور سردار سپهبد سلیمانی

تهران - الکوثر : جنایت دولت تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی چند پیامد محسوس و کوتاه مدت داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یکی از مهمترین پیامدهای ترور سردار سپهبد سلیمانی و همراهانش، بی اعتبار شدن شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
مطابق بند یکم ماده 24 منشور ملل متحد، شورای امنیت مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد.
دولت آمریکا رسماً اعلام کرد که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ترور کرده است.
«ماریا زاخاروا» سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نمایانگر استفاده "غیرقانونی از زور" است.
با این حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره کوچکترین مسایل تشکیل جلسه می دهد، درباره این جنایت دولت تروریستی آمریکا، هیچ اقدامی انجام نداد.
یکی دیگر از پیامدهای مهم جنایت دولت تروریستی آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرصت سازی برای گروه تروریستی داعش است.
سردار سهپبد شهید قاسم سلیمانی پیشگام در مبارزه با گروه تروریستی داعش بود و در شکست این گروه در سوریه و عراق نقش مهمی داشته است.
روزنامه "النبأ" متعلق به داعش که پنجشنبه هر هفته مرتباً آماده و در رسانه ‌های این گروهک منتشر می‌ شود، در سرمقاله خود به این اقدام تروریستی آمریکا واکنش نشان داد و ابراز خوشحالی کرد.
یکی دیگر از مهمترین پیامدهای ترور شهید سلیمانی، ضربه شدید به حیثیت آمریکا است. از یک سو، دولت مدعی هژمونی نظام بین الملل رسماً اقدام تروریستی انجام داد و صریحاً هم به آن اذعان کرد و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با حمله موشکی به پایگاه آمریکا در عین الاسد عراق، واکنش قاطع به جنایت دولت تروریستی آمریکا انجام داد.
هر دو رخداد، بی اعتبار شدن آمریکا را هم در سطح منطقه و هم در سطح جهانی در پی داشته است.
«واصف عریقات» تحلیلگر فلسطین در این خصوص عنوان کرد عملیات موشکی ایران ضد پایگاه "عین الاسد" آمریکا در عراق بسیار ارزشمند بود زیرا درست همان مکانی را هدف گرفت که پهپاد استفاده شده برای ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه از آنجا بلند شده بود.
"عین الاسد" دومین پایگاه هوایی آمریکا از نظر وسعت است و گنجایش پنج هزار سرباز دارد، این پایگاه مجهز به سیستم امنیتی مرکزی و رادار است اما این رادارها متوجه موشک‌ های ایرانی نشدند و این ضربه ‌ای دیگر برای آمریکایی است که به پدافند هوایی و سیستم‌ های راداری خود می ‌بالد.
پس از این ضربه، ارزش آمریکا در منطقه از بین رفت و این مهم‌تر از کشته شدن نظامیان آمریکایی است. آمریکا نمی‌ تواند به میزان خسارت ‌های خود اقرار کند اما سیستم ‌های امنیتی این پایگاه، پهپادها و زیرساخت‌ های آن آسیب دیده‌ اند.
یکی دیگر از پیامدهای مهم ترور سردار سپهبد سلیمانی، اثبات قدرت بازدارندگی ایران و تضعیف جبهه ضد مقاومت در منطقه است.
سید جلال دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه در این خصوص عنوان می کند: ترور سردار سپهبد سلیمانی، جبهه ضدمقاومت در منطقه را تضعیف و زمینه های عقب نشینی آمریکا از منطقه را فراهم کرد چرا که ترامپ به شدت در درون آمریکا برای خارج شدن از عراق و سوریه تحت فشار است، کما اینکه این موضوع از وعده های انتخاباتی وی در دور اول ریاست جمهوری هم بوده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 20 دی 1398 - 18:35:29