هشدار گردانهای «السلام» عراق : آمریکا منتظر پیامدهای اقدام خود باشد

جمعه 20 دی 1398 - 10:29:13
هشدار گردانهای «السلام» عراق : آمریکا منتظر پیامدهای اقدام خود باشد

تهران - الکوثر : صفاء التمیمی سخنگوی رسمی گردانهای «السلام» عراق تاکید کرد اقدام واشنگتن در نقض حقوق بین الملل ، پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت و باید منتظر پیامدهای آن باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صفاء التمیمی سخنگوی رسمی گردانهای «السلام» عراق در گفتگو با المیادین گفت ائتلاف بین المللی در بسیاری از مواقع در روند عملیات آزادسازی علیه داعش مانع تراشی کرد.
التمیمی افزود: حمله آمریکا به حشدالشعبی به این معناست که مجوز حمله به نیروهای مسلح عراق را دارد. 
وی اضافه کرد: ترور ابومهدی المهندس جنایتی وحشیانه بود که حمله به حشدالشعبی را کامل کرد. پوشیدن لباس نظامی ما نشانه آمادگی ماست چرا که ما از طرف آمریکاییها مورد هدف قرار می گیریم. خطر همه را تهدید می کند برای همین مقتدی صدر از همه گروههای مقاومت خواست متحد شوند. 
وی افزود: در اولین نشست گروههای عراقی برای مقابله با داعش ،​ سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشت و بر این عملیات نظارت کرد. هیچ کسی نقشی را که سپهبد سلیمانی در همه مناطق در جریان جنگ با داعش ایفا کرد انکار نمی کند. آمریکاییها باید می دانستند بر اساس عرفهای نظامی ، سپهبد سلیمانی از مصونیت برخوردار بود. آمریکا با هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی همه عرفهای نظامی را نقض کرد. 
سخنگوی رسمی گردانهای «السلام» عراق اضافه کرد : مقتدی صدر قبلا به ما گفته بود سفیر آمریکا را هدف قرار ندهید چرا که قوانین مانع آن می شود. مقتدی صدر (پس از شهادت سپهبد سلیمانی) با لحنی تند صحبت کرد چرا که هدف قرار دادن المهندس ، حمله تروریستی بزرگی است.  
التمیمی گفت:​ به علت حملات هوایی آمریکا به نیروهای ما، عملیات آزادسازی برابر داعش با تاخیرهای زیادی مواجه شد. آنچه درحال حاضر توسط نیروهای آمریکایی در جریان است ، نقض حاکمیت عراق است. ​ارتش آمریکا روی سینه عراق نشسته است. پاسخ به خون شهدا با اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.  
وی اضافه کرد : ایران عمق راهبردی ما به شمار می آید و کشور همسایه عراق است و ما روابط متعدد با آن داریم. ائتلاف بین ایران و گروههای مقاومت عراق برقرار است و نمی تواند به پایان برسد. 
وی تاکید کرد: پاسخ ایران صورت گرفت و پاسخی قوی بود و فکر نمی کنم آمریکا پاسخی بدهد. ابهت آمریکا با این رخدادها بسیار آسیب دیده است. ترامپ باید خسارتهایی را که او و کشورش به عراق وارد کرده اند بپردازند. 
صفاء التمیمی گفت: همه سازمانهای تروریستی که به فکر این هستند که یک بار دیگر وارد عراق شوند ،​ قبرهای آنها آماده خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 20 دی 1398 - 8:52:49