بازتاب رستاخیز مردم ایران در تشییع پیکر سپهبد سلیمانی و همرزمانش

دو شنبه 16 دی 1398 - 11:17:12
بازتاب رستاخیز مردم ایران در تشییع پیکر سپهبد سلیمانی و همرزمانش

تهران- الکوثر: واکنش گسترده بین المللی به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه های تلویزیونی و رسانه های دیداری جهان با قطع برنامه های عادی خود به صورت زنده مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را در ایران پخش کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از دکتر ولایتی ، مشاور امور بین الملل رهبر ایران گفت: آمریکا باید منطقه را ترک کند، در غیر این صورت با ویتنام جدید روبرو خواهد شد.

خبرنگار روزنامه فرانسوی لوفیگارو تجمعاتی را که بعد از ترور سردار سلیمانی به دست آمریکایی ها در ایران برگزار می شود، گسترده ترین تجمعات بعد از رحلت امام خمینی (ره) توصیف کرد.
ژرژ ملبرونو Georges Malbrunot در صفحه خود در توئیتر نوشت: تجمعاتی که در ایران به مناسبت بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می شود به احتمال زیاد گسترده ترین تجمعات بعد از رحلت آیت الله خمینی در سال 1988 است.

مشاور نظامی مقتدا صدر رهبر جریان صدرهم نوشت : ارتکاب«جنایت زشت» ترور ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به «لقمه ای گلوگیر» و درد و اندوه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز عراق، العیساوی در بیانیه ای اعلام کرد: «هنگام از دست رفتن دوستان کمرها خم می شود و قلبها به درد می آید.. اما با از دست رفتن این دو شهید یعنی قاسم سلیمانی شکننده کمر استعمار(قاسم ظهر الاستعمار لقبی که نویسنده برای سردار سلیمانی به کار برده است) و ابومهدی المهندس معمار پیروزیها (مهندس الانتصارات) مانند کوهی استوار خواهیم ایستاد».
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم  از برگزاری تظاهرات گسترده در محکومیت تجاوزات آمریکا علیه عراق و ترور دو فرمانده مجاهد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان آنها خبر داد.
محمد علی البخیتی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: کمیته هماهنگ کننده مراسم از شهروندان یمنی خواست در مراسم عصر امروز دوشنبه که در صنعا پایتخت و منطقه باب الیمن برگزار می شود مشارکت گسترده داشته باشند.

ملحم ریا خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران نیز با بیان اینکه خون شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، انقلاب جدیدی در ایران به راه انداخته است که همه ایرانیها درباره آن متحد هستند و از آمریکا نفرت دارند، گفت: از نخستین ساعت صبح امروز، تجمع مردم در مسیر تشییع پیکر شهدا در خیابان های تهران پایتخت ایران آغاز شد. بسیاری از خیابان های تهران به علت حضور گسترده مردم، بسته شده است و به همین علت، خیلی از این افراد، به صورت پیاده خود را به محل برگزاری مراسم رسانده اند.موج حضور جمعیت به اندازه ای است که مجبور شدیم از چند کیلومتری این محل، از خودرو پیاده شویم. همه در اینجا ناراحت هستند و عکس هایی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی و آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و نیز تصاویری از شهید حججی در دست دارند.
وی افزود: مردم از شهید سلیمانی با نام ”رهبر قلب ها“ یاد می کنند. ایرانیها توافق نظر دارند که او دارای بیشترین محبوبیت در این کشور است. می توانم بگویم که خشم شدیدی سراسر ایران را فرا گرفته است. آمریکا با ترور شهید قاسم سلیمانی توانست انقلاب جدیدی در داخل ایران به راه بیاندازد. با وجود بعضی اختلافات در داخل ایران بین جریان های سیاسی، اما اکنون همه درباره لزوم پاسخ دادن به این جنایت و نفرت از آمریکا، توافق نظر دارند.
همچنین  بیش از ۱۲۰ نفر از رهبران مذهبی پاکستان اعم از شیعه و سنی با صدور بیانیه‌ای ترور سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار را محکوم کردند.
در پی شهادت سرداران رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس جلسه تحریک امت واحده پاکستان با حضور بیش از ۱۲۰ تن از روحانیون شیعه و سنی در پایتخت پاکستان برگزار شد.
اعضای تحریک امت واحده پاکستان در این نشست با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: شهادت سردار مقاومت، مجاهد و مبارز سپهبد قاسم سلیمانی و دوستانش از جمله ابومهدی المهندس عموم مسلمانان به ویژه طرفداران این سرداران را سوگوار کرد.
در این بیانیه تاکید شد: شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دیگر در میان ما نیستند، اما راه و فکر این شهیدان مشعل هدایت امت اسلامی و وحدت مذاهب خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز  در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار نفر در تهران روز دوشنبه به خیابان‌ها آمدند تا به شهید سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادای احترام کنند. در این مراسم، همه مقامات عالی سپاه پاسداران و همچنین مقامات عالی ایران شرکت کردند. ترور این ژنرال عالیرتبه ایران و چند عضو ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق، باعث ایجاد آشوب در خاورمیانه و جهان و شکل گیری ترس از وقوع یک جنگ تمام عیار شده است. پیکر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از آن برای خاکسپاری به ایران منتقل شد که صد‌ها هزار نفر، به وی ادای احترام کردند. مراسم تشییع وی روز یکشنبه در اهواز و مشهد برگزار شد. خبرگزاری اسپوتنیک از مراسم تشییع در تهران، گزارش تصویری زنده منتشر می‌کند.

مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در تهران به طور مستقیم از شبکه های بی بی سی ، سی ان ان، الجزیره ، فرانس 24، المیادین ، فرانس پرس و سایر شبکه های بین المللی  پخش شد.

 


دو شنبه 16 دی 1398 - 11:10:21