پویش بین المللی علیه اکسپو ۲۰۲۰ امارات

پنج شنبه 12 دی 1398 - 12:36:13
پویش بین المللی علیه اکسپو ۲۰۲۰ امارات

تهران- الکوثر: در حالی که امارات متحده عربی میزبانی اکسپو۲۰۲۰ را دستاورد بزرگی برای خود می داند، "محمود رفعت" رئیس موسسه اروپایی حقوق و روابط بین‌الملل اعلام کرد، در تلاش برای راه‌اندازی پویش بزرگ بین‌المللی برای تحریم «اکسپو ۲۰۲۰» در دبی و نیز تحریم کالاهای اماراتی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری "الخلیج آنلاین" ، رفعت که قاضی سابق دادگاه کیفری بین‌المللی و رییس موسسه اروپایی حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل است، از تلاش برای راه‌اندازی پویش بزرگ بین‌المللی برای تحریم "اکسپو ۲۰۲۰" در دبی و اختصاص ۵۰ هزار یورو برای تبلیغات و آگاهی دادن به مردم دنیا در خصوص مشارکت امارات در جنگ علیه یمن و لیبی و جنایت های این کشور خبر داده است.
وی در توضیح این مطلب در صفحه تویتر خود نوشت: به منظور پی بردن مردم جهان به "جنایت های امارات"  با راه اندازی کمپین تحریم اکسپو ۲۰۲۰، تبلیغاتی در پایتخت های مختلف جهان انجام خواهد شد تا به مردم این آگاهی داده شود که شرکت در اکسپو دبی به مثابه کشتار بیشتر کودکان و زنان در یمن و لیبی است.

رفعت با اشاره به اینکه کمپین مزبور در هفته های آینده در پایتخت‌های اروپایی و شهرهای آمریکا کلید خواهد خورد، گفت، این کمپین تا زمان آغاز اکسپو ۲۰۲۰ در اکتبر آینده ادامه خواهد یافت.

یمنی ها نیز در هفته آخر دسامبر ۲۰۱۹ کمپین تحریم اکسپو ۲۰۲۰ را با شعار رویارویی اقتصادی با امارات آغاز کردند.
اکسپو  از مهم ترین رویدادهای بین المللی به شمار می‌رود که هر ۵ سال یک بار در یک کشور برگزار می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه دارد و در طول برگزارری آن جدیدترین دستاوردها و خلاقیت‌های بشری از سراسر دنیا به نمایش در بیاید.

اکسپو ۲۰۲۰ برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود و پیش بینی شده است در جریان آن، امارات از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۸ مهر ۱۳۹۹) تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ (۲۱ فروردین ۱۴۰۰)میزبان حدود ۲۰۰ کشور جهان باشد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم چندی پیش  شرکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی را نشانه پیشرفت روند عادی سازی روابط بین تل آیو و کشورهای عربی عنوان کرده بود.

 امارات متحده عربی، شریک اصلی و مهم ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است؛ ائتلافی که از مارس ۲۰۱۵ عملیات نظامی علیه یمن را آغاز کرد و  حاصل آن جان باختن و یا مجروح شدن دهها هزار غیرنظامی یمنی بوده است. علاوه بر این امارات حامی جنگ بین نیروهای دولت وفاق ملی و شبه‌نظامیان تحت فرماندهی "خلیفه حفتر" در لیبی است.

 


پنج شنبه 12 دی 1398 - 10:34:52

دسته بندی :