توسعه اشغالگری در فلسطین مهم ترین وعده های انتخاباتی نتانیاهو

شنبه 7 دی 1398 - 18:22:4
توسعه اشغالگری در فلسطین مهم ترین وعده های انتخاباتی نتانیاهو

تهران- الکوثر: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب لیکود در سخنرانی خود مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، اقداماتی تاریخی در سال های آینده انجام خواهد داد که مهم ترین محور آن توسعه اشغالگری در فلسطین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه صهیونیستی "تایمز اوف اسرائیل" امروز (شنبه) نوشت که وعده های نتانیاهو شامل تعیین مرزهای نهایی رژیم صهیونیستی، ترغیب ایالات متحده در به رسمیت شناختن حاکمیت خود در غور اردن و شمال بحر المیت، اعمال فشار برای به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم در تمام روستاهای کرانه باختری از سوی آمریکا، تشکیل یک ائتلاف دفاعی تاریخی با واشنگتن برای حفاظت از آزادی عمل رژیم صهیونیستی، تلاش برای مقابله جدی با ایران و هم پیمانان آن و تلاش برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) در انتخابات داخلی حزب لیکود با کسب حدود ۷۲ درصد آرا پیروز شد. وی از ۲۰ سال پیش تاکنون رهبری حزب راستگرای لیکود را در دست دارد.

برنده انتخابات باید حزب را در انتخابات پارلمانی جدید که برای ماه مارس (سه ماه دیگر)  برنامه ریزی شده، رهبری کند.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان این رژیم پیش‌تر طرح انحلال بیست‌ و دومین دوره پارلمان را تصویب کردند.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.


شنبه 7 دی 1398 - 17:8:27