تاکید «جبران باسیل» بر مشارکت تمام گروه‌های لبنانی در روند تشکیل کابینه

یک شنبه 1 دی 1398 - 13:17:16
تاکید «جبران باسیل» بر مشارکت تمام گروه‌های لبنانی در روند تشکیل کابینه

تهران - الکوثر : جبران باسیل وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان بر ضرورت مشارکت همه طیف‌های لبنانی در تشکیل کابینه لبنان و حذف نشدن هیچ گروهی به نفع گروهی دیگر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، همزمان با ادامه رایزنی‌های «حسان دیاب» که مأمور تشکیل کابینه لبنان شده، «جبران باسیل» تصریح کرد : همه طرف‌ها و جناح‌های سیاسی لبنان باید از این فرآیند حمایت کنند و هدف ما بیش‌تر از اینکه مشارکت در دولت باشد حمایت از حضور وزرایی غیر سیاسی، پاکدست و با کفایت است.  

جبران باسیل تاکید کرد : باید در دولت اصلاح و تغییر ایجاد شود و یک اقتصاد مولد و غیر رانتی وجود داشته باشد که با فساد به صورت جدی مبارزه کند.

«محمد رعد» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» نیز تاکید کرد : لبنان به دولتی احتیاج دارد که  دشمن را از تعرض به حاکمیت و شرافت ملی منع کند و به خواسته‌های لبنانی‌ها پاسخ داده و امنیت و ثبات را فراهم کند. 

«حسان دیاب» بعد از رایزنی‌های «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور، با ۶۹ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی مأمور تشکیل کابینه شد.

دیاب تاکید کرده است : اجازه نخواهد داد اوضاع لبنان به قبل از ۱۷ اکتبربرگردد و ساختن آینده جز با همراهی با مطالبات مردم این کشور میسر نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 1 دی 1398 - 11:37:30