قیس الخزعلی : ترامپ نیمی از نفت عراق را درخواست کرده بود

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 18:50:44
قیس الخزعلی : ترامپ نیمی از نفت عراق را درخواست کرده بود

تهران - الکوثر : دبیرکل عصائب اهل الحق در عراق مخالفت عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق با خواسته رئیس جمهور آمریکا را دلیل اصلی استعفای نخست وزیر خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، قیس الخزعلی در گفتگو با الجزیره گفت : برگزاری انتخابات زودهنگام ، در دورانی که دولت استعفا کرد و اوضاع امنیتی کشور نابسامان است خطر بزرگی به شمار می آید و حتی ممکن است کشور را به سمت جنگ داخلی سوق دهد. 
وی افزود : اگر اراده جدی برای انتخابات زودهنگام وجود دارد, چنین انتخاباتی نباید در شرایط کنونی برگزار شود, برگزاری انتخابات باید زمانی باشد که کشور شاهد ثبات امنیتی است, طبیعی است که انتظار نداشته باشیم در چنین شرایطی بتوانیم به اجماع برسیم زیرا طبیعی است که مردم از شمال تا جنوب کشور و با دیدگاه های مختلف نتوانند بر سر شخص واحدی توافق کنند اما تلاش این است که شخصی انتخاب شود کمترین اختلاف بر سر او وجود دارد. 
الخزعلی یکی از دلایل استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری را مخالفت او با درخواست رئیس جمهور آمریکا برای تحویل نیمی از نفت عراق به واشنگتن دانست و گفت : ترامپ از طریق واسطه ها پیامی را برای نخست وزیر مستعفی عراق فرستاده و گفته بود, اگر موافقت کنی نیمی از ذخایر نفت عراق را به آمریکا بدهی, من بازسازی عراق را تضمین می کنم. طبیعی بود که نخست وزیر عراق این پیشنهاد را نپذیرد, در واقع او بهای حفظ استقلال و حاکمیت عراق را پرداخت کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 18:8:19