امیر قطر : رژیم صهیونیستی به دنبال صلح نیست

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 16:22:50
امیر قطر : رژیم صهیونیستی به دنبال صلح نیست

تهران - الکوثر : امیر قطر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی, رژیم صهیونیستی را طرفی دانست که از گردن نهادن به مشروعیت بین المللی و به صلح سر باز می زند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در افتتاحیه نشست سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور پایتخت مالزی گفت: «شعار این نشست, نقش توسعه در تحقق حاکمیت ملی و چالش های بزرگ پیش روی جهان- به طور کل- و چالش های جهان اسلام - به طور خاص - در زمینه مسائل مربوط به امنیت, صلح, توسعه, حکومت مترقی و حقوق بشر است. برخی کشورها با اکثریت مسلمان, با تجربه ثابت کردند میان فرهنگ اسلامی و توسعه, حکومت مترقی و حقوق بشر هیچ تناقضی وجود ندارد و در عین حال که برخی نظام ها با استفاده از فرهنگ اسلامی؛ عقب ماندگی, استبداد و پایمال کردن حقوق بشر را برای ملت های خود توجیه می کنند.»

وی افزود :« مسئله فلسطین, مسئله حل نشده استعمارگری و شهرک سازی است. عرب ها از طریق طرح صلح عربی, حل و فصل را پذیرفتند و برای یافتن راهکار عادلانه در مسئله فلسطین آمادگی خود را برای همکاری گسترده با جامعه بین المللی اعلام کردند. اما طرفی که از تسلیم شدن در برابر خواست بین المللی و قانون بین المللی سر باز می زند و پیشنهاد صلح عادلانه را رد می کند, اسرائیل است. ما در بسیاری از مسائل از دوگانگی در معیارها رنج می بریم و حتی در تعامل با حقوق بشر هم دوگانگی وجود دارد.» 

امیر قطر با تاکید بر بکارگیری روش مذاکره و گفت و گو در حل و فصل مسائل حل نشده ، افزود :« ما با استفاده از اسلوب قدرت, محاصره, گرسنه نگه داشتن مردم و دیکته کردن دیدگاه ها مخالفیم. استفاده از این اسلوب مستلزم حداقل توافق بر سر اعطای اختیارات گسترده تر به نهادهای بین المللی است که حق وِتوی هیچ کشوری بر آن حاکم نباشد. اخیرا تحریک علیه اسلام و مسلمانان به ابزاری عوامفریبانه برای کسب آرا تبدیل شده است. این یک سیاست کوته بینانه حزبی و داخلی است. اما باعث می شود تا روابط با ملت های دیگر در مقابل سیاست های غیرمنطقی و نوسان در سیاست خارجی به زانو در آید که این مسئله بر روابط میان کشورها تأثیر منفی می گذارد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 13:48:16