تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت همکاری و همبستگی کشورهای اسلامی

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 15:58:20
تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت همکاری و همبستگی کشورهای اسلامی

تهران - الکوثر : روسای جمهور ایران و ترکیه با استقبال از برگزاری اجلاس سران تعدادی از کشورهای اسلامی در مالزی به منظور بررسی مشکلات جهان اسلام، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس سران کوالالامپور 2019 در مالزی، موضوعات منطقه ای و به ویژه روند تحولات در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.  

روحانی با ابراز نگرانی از ادامه حضور آمریکا در سوریه و تلاش برای تسلط بر چاه‌های نفت سوریه، خواستار همکاری‌های بیشتر ایران و ترکیه با دولت سوریه شد. 

رئیس جمهوری ایران همچنین خواستار همکاری با دولت سوریه برای خروج گروه‌های تروریستی از شهر ادلب و ایجاد آرامش برای مردم این شهر شد. 

روسای جمهور ایران و ترکیه در این دیدار همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه دو کشور،  توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه ها به ویژه انرژی، حمل و نقل،  صنعت،  تجارت و بانکی را مورد تاکید قرار دادند.

در این ملاقات قرار شد نمایندگان ویژه روسای جمهور دو کشور تفاهمات این ملاقات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در کمیته‌های تخصصی پیگیری و اجرایی کنند. 

اجلاس سران کوالالامپور 2019 صبح امروز (پنج شنبه) با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه، نخست وزیر مالزی و امیر قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مالزی آغاز شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 13:38:57