تاکید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر پیشبرد روند استیضاح ترامپ

پنج شنبه 21 آذر 1398 - 16:56:32
تاکید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر پیشبرد روند استیضاح ترامپ

تهران - الکوثر : رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که استیضاح رئیس جمهوری این کشور را تا انتها پیگیری و از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "نانسی پلوسی" در نشستی در واشنگتن گفت: با این که با استیضاح "جورج دبلیو بوش" رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال 2006 به خاطر دروغ گفتن در مورد وجود سلاح های هسته ای در عراق مخالفت کرده بودم، اکنون از استیضاح "دونالد ترامپ" به خاطر مسائل مربوط به اوکراین حمایت می کنم و آن را پیش خواهم برد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: تمایل ندارم استیضاح به یک رویه در آمریکا تبدیل شود اما جمهوریخواهان، بیل کلینتون را به خاطر یک بی مبالاتیِ شخصی و ارائه اطلاعات نادرست درباره آن، استیضاح کردند. 

پلوسی گفت: در مورد گزارش تحقیقات انتخابات 2016 ، فرهیختگان دانشگاهی و هزار کارشناس حقوقی در بیانیه‌ای تاکید کردند که براساس آنچه در این گزارش آمده، ترامپ قابل استیضاح است و بخش زیادی از مواردی این گزارش زمانی آشکار خواهد شد که برخی مسائل دادگاهی حل شوند. 

پلوسی افزود: ماجرای اوکراین اما همه تردید‌ها را از بین برد و  کاملاً آشکار شد که رئیس جمهور، امنیت ملی را تضعیف کرده، نظام انتخاباتی ما را به خطر انداخته و سوگند ریاست جمهوری را زیر پا گذاشته و این مسئله‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. 

روند تحقیقات استیضاح ترامپ، پس از افشای مکالمه او با رئیس‌ جمهوری اوکراین آغاز شد. 

در این گفت‌وگوی تلفنی که 25 ژوئیه انجام شد، ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین خواسته بود در پرونده قضایی "هانتر بایدن" پسر "جو بایدن" رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 اعمال نظر کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 آذر 1398 - 15:15:29