مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر می کند

پنج شنبه 21 آذر 1398 - 16:21:38
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفر می کند

تهران - الکوثر : مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن تایید دیدار با نمایندگان ایران در وین، سفر به تهران را یکی از موضوعات این دیدار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک دیدار با هیات ایرانی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود، طبیعی است که باید به تهران بروم و از امکانات آنجا بازدید کنم. ما درباره تاریخ تصمیم نگرفته ‌ایم. 

گروسی تصریح کرد دیدار هفته گذشته در وین به ما اجازه داد که اولین فرصت را برای شروع همکاری با هم داشته باشیم.  

رافائل گروسی پیش از این تاکید کرده بود، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد دیدگاه ها و انتظارات خود را درباره روند اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کند که من از این موضوع استقبال می کنم. 

ایران به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های گسترده برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، همچنان به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد. 

جمهوری اسلامی ایران به علت عمل نکردن کشورهای اروپایی برجام به تعهداتشان و پیروی تروئیکای اروپایی برجام شامل آلمان، فرانسه و بریتانیا از سیاست های ضد ایرانی آمریکا، تاکنون در چهار گام تعهدات خود را در برجام طبق مفاد مندرج در خود این توافقنامه کاهش داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 آذر 1398 - 15:10:24