احتمال نخست‌وزیری دوباره «سعد الحریری» قوت گرفت

چهار شنبه 20 آذر 1398 - 15:13:34
احتمال نخست‌وزیری دوباره «سعد الحریری» قوت گرفت

تهران- الکوثر: معاون رئیس پارلمان لبنان از احتمال مأمور شدن دوباره نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور برای تشکیل دولت جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ایلی الفرزلی» معاون «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان احتمال داد، در جلسه دوشنبه هفته آینده پارلمان «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان بار دیگر مأمور تشکیل دولت جدید شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، الفرزلی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «الحریری صلاحیت تشکیل دولت را دارد و طیف سنی وی را به عنوان رئیس فراکسیون بزرگ پارلمانی (المستقبل) انتخاب کرده است».

شهرهای لبنان از 24 مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات الحریری نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

 قرار بود دوشنبه هفته جاری (18 آذر) جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر برگزار شود و «سمیر الخطیب» گزینه‌ای بود که بیشترین بخت را داشت اما وی  پس از دیدار با مفتی کل اهل سنت لبنان شیخ «عبداللطیف دریان» در دارالفتوا از نامزدی برای نخست‌وزیری استعفا داد و گفت، دریان به او گفته از سعد الحریری حمایت می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 20 آذر 1398 - 15:13:25