اردوغان: اسرائیل ، آینده جهان و منطقه را به خطر انداخته است

پنج شنبه 7 آذر 1398 - 11:47:24
اردوغان: اسرائیل ، آینده جهان و منطقه را به خطر انداخته است

تهران - الکوثر : رئیس‌ جمهور ترکیه با انتقاد از ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد ، گفت رژیم صهیونیستی آینده جهان و منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «رجب طیب اردوغان» روز چهارشنبه طی سخنانی در کمیته اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در مرکز کنگره استانبول ، با تکرار درخواست برای تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل، افزود هیچکدام از اعضای دائمی این شورا، یک کشور مسلمان نیستند ولی برای تمام جهان تصمیم می‌گیرند، "این سیستم غیرعادلانه نباید ادامه پیدا کند". 

رئیس‌جمهوری ترکیه با انتقاد از اشغالگری و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد، "اسرائیل که هیچ احترامی به حق زندگی ، مال و کار فلسطینی‌ها نمی‌گذارد، آینده جهان و منطقه را به خطر انداخته است".  

اردوغان ضمن هشدار غیرمستقیم به آمریکا و کشورهایی که قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی دانسته و با انتقال سفارتخانه‌هایشان از تل‌آویو به این شهر موافقت کرده‌اند، گفت: «آنها در اشتباه بزرگی هستند». 

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره لزوم نزدیک شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر نیز افزود، «مسلمانان در سازمان‌های بین‌المللی منفعل و بدون قدرت بوده و منصفانه نمایندگی نمی‌شوند و جهان اسلام هیچ امتیاز ویژه‌ای برای اعمال تصمیمات و تعیین آینده خود ندارد».

اردوغان همچنین درپایان خواستار آن شد تا روز 15 مارس، روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی نام‌گذاری شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 7 آذر 1398 - 11:18:3