وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

پنج شنبه 7 آذر 1398 - 8:14:42
وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

تهران - الکوثر : وزارت خارجه عراق بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای حمله اغتشاشگران به کنسولگری ایران در شهر "نجف" را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت خارجه عراق در این بیانیه ضمن محکوم کردن حمله اغتشاشگران به کنسولگری ایران در شهر "نجف" تصریح کرد این حمله با هدف لطمه زدن به روابط تاریخی دو کشور عراق و ایران انجام شده است. 

چهارشنبه شب گروهی از مهاجمین نقابدار تحت لوای اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی در عراق، به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف حمله و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. 

گزارش‌ها حاکی است در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند.

بر اساس اعلام رسانه‌‌ها ، هیات دیپلماتیک ایران پیش از  حمله مهاجمان از محل خارج شده بود. 

این حمله در حالی صورت گرفت که در استان نجف مقررات منع آمد و شد وضع شده بود. 

اغتشاشگران در عراق که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر اعطای مبالغ مالی قابل توجه به آنها از سوی سفارتخانه های برخی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس منتشر شده است ، پیش از این نیز به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای بصره و کربلا حمله کرده بودند. 

برخی از استان های عراق  از جمله نجف در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی ، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری هستند اما این اعتراضات در روزهای اخیر به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است. 

گردان‌های حزب‌ الله عراق اخیرا اعلام کرد ، دولت آمریکا  و رژیم صهیونیستی به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد ، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارند.

رئیس پلیس استان بصره عراق هم تصریح کرد، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات برای بر هم زدن آرامش و ثبات در عراق تلاش می کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 آذر 1398 - 7:17:53