سردبیر رای الیوم: درخواست وقیحانه پمپئو با واکنش شدید روبرو خواهد شد

چهار شنبه 6 آذر 1398 - 12:18:32
سردبیر رای الیوم:  درخواست وقیحانه پمپئو با واکنش شدید روبرو خواهد شد

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: دورانی که رژیم اشغالگر جنگ علیه عرب‌ها را در چند روز و حتی چند ساعت یکسره می‌کرد اکنون در سایه ”انقلاب موشکی“ محور مقاومت، گذشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان نوشته است: مقامات آمریکایی امثال پمپئو و معلم او دونالد ترامپ که عروسکی در دست اسرائیلی‌ها هستند، ملت فلسطین را دوباره در برابر انتخاب مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری قرار داده اند و در آینده پاسخی دندان شکن به درخواست وقیحانه پمپئو خواهند داد.

در مقاله عبدالباری عطوان امده است: پاسخ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که از وزاری خارجه عرب خواست به جای محکوم کردن اعلام مشروعیت شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی، به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل اقدام کنند، وقیحانه و خارج از چارچوب ادب و تمامی عرف‌های دیپلماتیک بود.
وزرای خارجه عرب در نشست اخیر خود، پایبندی به قانون بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را با باطل دانستن تصمیم آمریکا ابراز کردند، اما پمپئو از خود صهیونیست‌ها صهیونیستی‌تر است و هیچ اعتبار و احترامی برای قوانین بین المللی قائل نیست و اسرائیل را فراتر از این قوانین قرار می‌دهد.
خطرناک‌تر از این واکنش وقیحانه، دفاع جانانه پمپئو از کسانی است که آن‌ها را ”اندیشمندان عرب“ توصیف کرد و گفت: آن‌ها با شجاعت جان خود را برای دفاع از دیدگاه منطقه‌ای صلح و همزیستی به خطر می‌اندازند و با تهدید به انتقام روبرو هستند.
پمپئو گفته است ”ما نیازمند گفتگو هستیم“، اما این چه دیدگاه منطقه‌ای است که به شهرک سازی و غصب اراضی مشروعیت می‌دهد و این چه همزیستی‌ای است که باید با این دزد‌ها درباره آن گفتگو کرد و اساسا چه گفتگویی می‌توان با کسانی داشت که بدترین معیار‌ها و سازوکار‌های نژادپرستانه را در فلسطین اشغالی به اجرا می‌گذارند؟
۲۶ سال است که تشکیلات خودگردان فلسطین به نصیحت‌های آمریکا گوش می‌دهد و با نظارت به اصطلاح میانجیگر صلح آمریکا با اسرائیلی‌ها وارد گفتگو می‌شود آن هم در حالی که اسرائیلی‌ها زمین فلسطینی‌ها را غارت می‌کنند و ۷۵۰ هزار شهرک نشین را در کرانه باختری و قدس اشغالی اسکان می‌دهند. حالا هم این واسطه با عبور از همه خط قرمز‌ها مشروعیت این شهرک نشینان را به رسمیت می‌شناسد.
این موضع گیری نژادپرستانه و جانبدارانه آمریکا که مشوق شهرک سازی است و زمینه الحاق بیش از ۶۰ درصد از کرانه باختری را با تشدید محاصره شدید بر نوار غزه فراهم می‌کند، تهدیدکننده صلح منطقه‌ای است و منطقه را به سوی جنگ‌های ویران کننده پیش می‌برد.
(به اصطلاح) ”اندیشمندان عرب“ که پمپئو از آن‌ها حمایت می‌کند، چون برای عادی سازی تبلیغ و از اشغالگران و سیاست آن‌ها در گرسنه نگه داشتن بیش از شش میلیون فلسطینی حمایت می‌کنند ساخته و پرداخته دست آمریکا و اسرائیل هستند و در چارچوب هیچ یک از ارزش‌های عدالت عربی و اسلامی نمی‌گنجند و باید به اتهام خیانت محاکمه شوند. عادی سازی چنان که قیس سعید رئیس جمهور شجاع تونس گفت: خیانت است.
مقامات آمریکایی امثال پمپئو و معلم او دونالد ترامپ که عروسکی در دست اسرائیلی هاست، ملت فلسطین را مجددا در برابر انتخاب مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگری قرار داده اند. وقتی آمریکا که مدعی رهبری جهان آزاد است و به کشور‌ها حمله و آن‌ها را به اسم دموکراسی و حقوق بشر اشغال می‌کند، اکنون شهرک سازی را تایید می‌کند و مشروعیت می‌دهد و شهرک نشینان یهودی و حکومت آنان را به نقض قوانین بین المللی تشویق می‌کند این‌ها از کدام گفتگو و صلح منطقه‌ای سخن می‌گویند؟
اسرائیل با حمایت رسمی آمریکا به سازمان‌های نژادپرست منقرض جانی دوباره می‌دهد و تجربه افراطی‌ترین نظام نژادپرستانه در این زمینه یعنی نظام آپارتاید آفریقای جنوبی را کپی می‌کند. مبالغه نیست اگر بگوییم اسرائیل با فلسطینی‌ها به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، مانند سرخپوست‌ها رفتار می‌کنند که جز کشته شدن و شکنجه حق دیگری ندارند.
دورانی که رژیم اشغالگر جنگ علیه عرب‌ها را ظرف چند روز و حتی چند ساعت یکسره می‌کرد در سایه ”انقلاب موشکی“ محور مقاومت گذشته است. وقتی یک گروه فلسطینی به نام جهاد اسلامی با واکنش انتقام جویانه خود به شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود یعنی بهاء ابوالعطا، نیمی از سرزمین‌های اشغالی را فلج می‌کند و بیش از یک میلیارد دلار در کمتر از دو روز به آن خسارت می‌زند پمپئو و ترامپ و همه مسئولان اسرائیلی و نیز ”اندیشمندان عرب“ که از آن‌ها دفاع می‌کند باید در سیاست‌ها و محاسبات خود تجدید نظر کنند.
این که پمپئو و ترامپ شهرک سازی را تایید کنند و به آن مشروعیت بدهند این به معنای نادیده گرفتن راه حل دو کشوری برای همیشه و برپایی یک دولت یعنی اسرائیل نژادپرست است که شش میلیون فلسطینی در خاک آن در وضعی مانند آفریقایی‌های ساکن آفریقای جنوبی و رودزیا است و قطعا با همان سرنوشت مواجه خواهند شد.
شکست‌هایی که متحدان آمریکا و اسرائیل در یمن چشیده اند و انقلاب‌هایی که به دنبال سرنگونی مقامات فاسد این متحدان در عراق و لبنان هستند فقط اول کار است و بعد از این باید منتظر رویداد‌های بزرگتری باشیم.


چهار شنبه 6 آذر 1398 - 12:14:55