البخیتی: اگر عربستان اعتمادسازی نکند مذاکره نمی‌کنیم

چهار شنبه 6 آذر 1398 - 8:16:5
البخیتی: اگر عربستان اعتمادسازی نکند مذاکره نمی‌کنیم

تهران- الکوثر: عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله هر گونه میانجی‌گری درباره مذاکره با عربستان را تکذیب کرده و گفت درصورتی که عربستان شروط دولت صنعا درباره آتش بس را اجرا نکند مذاکره‌ای برای صلح صورت نخواهد کرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن وجود هر گونه میانجی‌گری در خصوص مذاکرات دولت صنعا با عربستان را تکذیب کرد.

این در حالی است که پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از دیدار با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان و گفت‌وگو درباره خاورمیانه و یمن خبر داده و مدعی همکاری با عمان برای حمایت از یک راهکار سیاسی در یمن شده بود. 

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله اعلام کرد: «صنعا مایل به ایجاد صلح و امنیت است به شرطی که دو کشور عضو ائتلاف علیه یمن در این زمینه پا پیش گذاشته و شروط صنعا درباره آزادی اسرا و صدور اجازه انتقال بیماران بدحال به خارج از کشور را عملی کنند.»

وی افزود: «اگر ریاض این گام را بردارد شالوده اعتمادسازی را بنا کرده است؛ اما این تنها گام لازم نیست بلکه باید ابتکار صنعا درباره توقف جنگ و تجاوز علیه یمن مورد قبول واقع شود.»


چهار شنبه 6 آذر 1398 - 8:15:5