اعلام آمادگی روسیه برای تامین نیازهای لبنان

سه شنبه 5 آذر 1398 - 18:30:27
اعلام آمادگی روسیه برای تامین نیازهای لبنان

تهران- الکوثر: سفیر روسیه در بیروت در دیدار با رئیس جمهور لبنان گفت، کشورش کنار لبنان ایستاده و در تقدیم هر آنچه لبنان بخواهد، تردید نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت، امروز به دیدار «میشل عون» رئیس جمهور لبنان رفت و درباره آخرین وضعیت سیاسی این کشور را با او گفتگو کرد. 

به گزارش وبگاه روزنامه «النهار» لبنان، زاسپیکن بعد از این دیدار گفت که موضع مقامات روسیه درباره تحولات لبنان به اطلاع سران این کشور رسانده و گفته است مسکو در کنار حکومت لبنان ایستاده است.

سفیر روسیه با بیان این که کشورش از لبنان در شرایط کنونی حمایت می‌کند، تأکید کرد همکاری دو کشور پا برجاست و در دوره آینده شاهد افزایش روابط دوستانه دو کشور خواهد بود و روسیه در تقدیم آنچه لبنان در این «شرایط حساس» طلب کند، درنگ نخواهد کرد. 

این مقام روس گفت در این دیدار به رئیس جمهور لبنان گفته است «روسیه در کنار لبنان بوده و خواهد بود». 

سفیر روسیه دیروز نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته بود که کشورش از تحرکات اعتراضی مثل قطع کردن مسیرهای ارتباطی که موجب تنش در این کشور شود، حمایت نخواهد کرد. 

او گفته بود که با همه طرف‌ها در لبنان، ارتباط سیاسی دارد و به خوبی آگاه است که کشورش چه نقشی می‌تواند ایفا کند و چه نقشی نمی‌تواند... اما در امور کسی دخالت نخواهد کرد و اگر دولت جدید به زودی تشکیل نشود، مشکلات لبنان بیشتر خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 آذر 1398 - 17:59:38

دسته بندی :