مخالفت دادگاه عالی پاکستان با تمدید ریاست فرمانده ارتش

سه شنبه 5 آذر 1398 - 15:28:4
مخالفت دادگاه عالی پاکستان با تمدید ریاست فرمانده ارتش

تهران- الکوثر: دادگاه عالی پاکستان با دستور نخست وزیر این کشور برای تمدید ریاست ژنرال قمر جاوید باجوا بر ارتش مخالفت و طی حکمی این دستور را معلق کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عمران خان، نخست وزیر پاکستان چندی پیش گفت، تصمیمش برای تمدید ریاست ژنرال باجوا بر ارتش این کشور نهایی شده است. در تاریخ 19 اوت عمران خان ژنرال قمر جاوید باجوا را برای یک دور دیگر به عنوان رئیس ستاد کل ارتش پاکستان تا سال 2022 منصوب کرده بود.

دادگاه عالی پاکستان، اعلامیه تمدید سمت ژنرال باجوا به عنوان فرمانده ارتش پاکستان را تا زمان برگزاری یک جلسه دادرسی در روز چهارشنبه به حال تعلیق در آورد. این دادگاه در عین حال احضاریه‌هایی را برای همه طرفها از جمله ژنرال باجوا که قرار است در تاریخ 29 نوامبر بازنشسته شود صادر کرد.

دادگاه عالی پاکستان در تحولی قابل توجه امروز سه شنبه شکایت علیه تمدید ریاست ارتش پاکستان را تبدیل به پرونده‌ای مطرح شده از جانب خودش کرده و دستور به معلق شدن دستور دولت عمران خان در تاریخ 19 اوت در قبال ژنرال باجوا داد. دادگاه در ادامه دریافت که این اعلامیه تنها مورد حمایت 11 عضو از 25 عضو کابینه پاکستان بوده و به این ترتیب از سوی اکثریت اعضای کابینه مورد قبول قرار نگرفته است.

آصف سعید خوسا، قاضی ارشد پاکستان گفت، ظاهراً نحوه تصویب تمدید حکم رئیس ارتش پاکستان درست نبوده است.

دور دوم ریاست ژنرال باجوا بر ارتش پاکستان قرار بود از تاریخ 29 نوامبر آغاز شود و او تا نوامبر 2022 این سمت را در دست داشته باشد. دور اول ریاست او بر ارتش پاکستان در نوامبر 2016 و با انتصاب از جانب نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان برای مدت سه سال آغاز شده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 آذر 1398 - 15:24:8

دسته بندی :