فرمانده نیروی زمینی ارتش : در حوزه فناوری پهپاد به خودکفایی رسیدیم

یک شنبه 3 آذر 1398 - 15:45:14
فرمانده نیروی زمینی ارتش : در حوزه فناوری پهپاد به خودکفایی رسیدیم

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام اینکه در حوزه فناوری پهپاد به خودکفایی رسیدیم ، گفت: امروز محور اصلی نزاجا ارتقای تحرک است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در حاشیه همایش مسئولان مجتمع های فرهنگی نزاجا که در ستاد این نیرو برگزار شد، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت : طرح های تحولی عمیقی در نیروی زمینی انجام شده است و همه یگان های نیروی زمینی متناسب با رصدی که از تهدیدها داریم در ماهیت و هویت متحول شدند. 
وی ادامه داد: در کنار این تحول بزرگ که در ساختار نیروی زمینی محوری رخ داد، نیازمند این هستیم به طور مستمر تجهیزات نوین و به روز را که پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد، در چرخه دفاعی استفاده کنیم.
سرتیپ حیدری با اشاره به مولفه تحرک در نیروی زمینی ارتش گفت: امروز محور اصلی نزاجا ارتقای تحرک است، یگان های واکنش سریع و یگان های متحرک هجومی را به وجود آورده ایم که تحرک و چابکی ویژگی ذاتی یگان هاست.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در اجرای طرح ساختاری نزاجا ، یکی از تجهیزات دفاعی و به روز که هم در بعد جمع آوری اطلاعات و هم در بعد انجام عملیات های مختلف بهره برداری می شود ، «پهپاد» است که در انواع مختلف با بردهای عملیاتی متفاوت در یگان های نیروی سازمان دهی شده است و همچنین روز به روز در حال تجهیز و توسعه این یگان ها به بهترین و کارآمد ترین نوع پهپادها هستیم و در حوزه فناوری پهپاد نیز تقریبا به خودکفایی دست یافته ایم. 
امیر سرتیپ کیومرث حیدری بیان کرد: بهترین مژده به ملت عزیز این است که فناوری تولید و در اختیار گرفتن پهپادهای بومی شده در نیروی زمینی، مربوط به متخصصان داخلی نزاجا است و با قابلیت های خوبی که در نیروی انسانی داریم ، توانسته ایم در عرصه تولید و به خدمت گیری پهپاد در ابعاد و مقیاس مختلف عملیاتی، به این فناوری دست یابیم و در سایر تجهیزات به ویژه در حوزه جنگ الکترونیک نیز توانسته ایم ، ظرفیت مطلوبی را در یگان های نزاجا ایجاد کنیم.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 3 آذر 1398 - 15:31:3