اشرف غنی : داعش در شرق افغانستان نابود شد

سه شنبه 28 آبان 1398 - 19:57:7
اشرف غنی : داعش در شرق افغانستان نابود شد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری افغانستان پایان کار داعش را در استان شرقی افغانستان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان ، محمد اشرف غنی امروز در سفر به استان ننگرهار در شرق این کشور، اعلام کرد: درپی مبارزه مشترک نظامیان افغان ، سرانجام داعش در ننگرهار نابود شد.
وی خطاب به مردم و نظامیان افغان گفت: مشکلی که با بمب‌های بزرگ ، عملیات های ویژه و حملات هوایی حل نشد، شما امروز آن را با تدبیر حل کردید. 
"اشرف غنی" همچنین از تلاش مردم ننگرهار برای سرکوب داعش قدردانی کرد و افزود : هماهنگی و همکاری مشترک مردم و نظامیان افغان چنین دستاوردهایی را به دنبال دارد. 
وی افزود : با زنان و کودکان داعشی براساس احکام اسلام و آداب و رسوم مردم افغانستان برخورد خواهد شد.
رئیس جمهوری افغانستان گفت: من به نظامیان افغان افتخار می کنم که داعشی ها را در استان ننگرهار سرکوب کردند و باید امکانات لازم دراختیار این نیروها قرار می گیرد تا سایر مخالفان مسلح از جمله طالبان را نیز سرکوب کنند.
"اشرف غنی" خاطر نشان کرد: شهرستان های «شیرزاد» و «حصارک» استان ننگرهار نیز از وجود دشمنان پاکسازی خواهد شد و دستور اجرای عملیات خاص دراین مناطق صادر شده است. 
رئیس جمهوری افغانستان به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروهای خیزش مردمی ( شبه نظامیان طرفدار دولت افغانستان ) در استان ننگرهار را در ارتش این کشور جذب کند. 
داعش چهار سال پیش استان ننگرهار را به عنوان مرکز خلافت خود در افغانستان تعیین کرد و بسیاری از تحرکات تروریستی خود را در این استان برنامه ریزی می کرد . 
اعضای این گروه از شیوه های مختلف از جمله راه اندازی یک رادیو با عنوان رادیوی « خلافت » تلاش می کرد افراد بیشتری را به صفوف خود جذب کند و همچنین این گروه برای سربازگیری وارد مراکز فرهنگی ازجمله دانشگاه های افغانستان شد و شماری از دانشجویان را جذب این گروه کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 28 آبان 1398 - 18:5:57