تاکید دمشق بر ضرورت ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای

سه شنبه 28 آبان 1398 - 17:10:26
تاکید دمشق بر ضرورت ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای

تهران - الکوثر : نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد واشنگتن و تل آویو اعتقادی به خاورمیانه عاری از تسلیحات اتمی ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جریان سخنرانی در کنفرانس « ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه» در نیویورک گفت : ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره منع گسترش تسلیحات هسته‌ ای ، صرفا یاوه‌ گویی سیاسی به دور از واقعیت است.  

الجعفری همچنین تأکید کرد : سوریه در پی دستیابی به یک معاهده فراگیر برای عاری کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای است تا امنیت و صلح برای ملت‌ های منطقه و جهان فراهم شود.  

سوریه از کشورهای پیشگام در انضمام به معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ ای است و در سال 1969 به آن پیوست ؛ زیرا کاملا باور دارد که باید جهان و منطقه خاورمیانه از این سلاح کُشنده ، تخلیه شود. 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در پایان تاکید کرد، فقط رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ ای نپیوسته و اجازه نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تأسیسات هسته‌ ای خود را نمی‌ دهد و هم اکنون در این کنفرانس حضور ندارد. آمریکا نیز به عنوان یک عضو دائم در شورای امنیت از معاهده منع تسلیحات هسته‌ای خارج شده است. 

کنفرانس «ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی درخاورمیانه» از 18 نوامبر آغاز شده و تا 22 نوامبر ادامه دارد. آمریکا و اسرائیل در این کنفرانس شرکت نکرده اند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 28 آبان 1398 - 15:43:17