واکنش اتحادیه اروپا به اخراج شهروندان اروپایی عضو داعش

سه شنبه 21 آبان 1398 - 17:51:56
واکنش اتحادیه اروپا به اخراج شهروندان اروپایی عضو داعش

تهران- الکوثر: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اخراج شهروندان اروپایی عضو داعش گفت این موضوع در اختیار کشورهای عضو قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اخراج شهروندان اروپایی عضو داعش که در عراق و سوریه جنگیده‌اند گفت: "این موضوع در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد. هر یک از اعضا قوانین خاص خود برای مقابله با آن را دارند".

وی که در نشست خبری پس از جلسه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می‌گفت، همچنین اظهار داشت: "ما به عنوان اتحادیه اروپا در این زمینه نه اختیار داریم و نه خواهش وارد شدن به این مسئله را داریم. از سوی دیگر، حدود یک سال پیش به عنوان اتحادیه اروپا به کشورهای عضو ابلاغ کرده بودم که می توانیم در زمینه ایجاد هماهنگی به آنها کمک کنیم".

وی از سوی دیگر درباره قصد ایران جهت کاهش تعهدات برجامی خود تصریح کرد: "وزرای خارجه در اجلاس شورای روابط خارجی بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند".

وی افزود: "هر چند که حفظ توافق هسته‌ای ایران دشوارتر شده است، برای امنیت خود در این دوره حساس، به تلاش‌ها جهت اجرای کامل این توافق ادامه خواهیم داد".

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی دیگر اعلام کرد پس از تصویب طرح چارچوبی حاوی تدابیر محدود کننده در برابر فعالیت های اکتشافی و حفاری ترکیه در مدیترانه شرقی ممکن است روی افراد و نهاد‌هایی که مورد محدودیت قرار خواهند داد، کار کنند.


سه شنبه 21 آبان 1398 - 10:14:21

دسته بندی :