رئیس قوه قضائیه: راهبرد ایران، وحدت در پرتو سیره نبوی است

دو شنبه 20 آبان 1398 - 17:5:43
رئیس قوه قضائیه: راهبرد ایران، وحدت در پرتو سیره نبوی است

تهران- الکوثر: ابراهیم رئیسی گفت مسلمانان باید در کنار هم زندگی کنند و به اهداف روشن و آرمان های بلندی بیندیشند که مورد توجه و تاکید امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در نشست شورای عالی قضایی با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) افزود: وحدت در پرتو سیره نبی مکرم اسلام راهبردی است که همواره جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ولادت نبی مکرم اسلام بر آن تاکید کرده است که این وحدت نه فقط میان سنی و شیعه بلکه میان همه گروه ها و ملت ها باید باشد.
وی وحدت در میان امت اسلام و همه اقشار جامعه را ضروری خواند و گفت: همیشه دشمنان و استعمارگران از تفرقه ، سوء استفاده کردند و ایجاد فرقه ها برای آن است که میان امت اسلامی اختلاف بیفتد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تحرکاتی که دشمنان در این سال ها در منطقه داشتند همه به خاطر برخی تفرقه ها میان امت اسلامی بود که از آن سوء استفاده شود و امروز بیش و پیش از همیشه امت اسلامی ضرورت وحدت را متوجه است.
وی به تاکیدات امام راحل بر موضوع وحدت اشاره کرد و گفت: موضوع تقریب هم که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند ؛ مسئله محوری و راهبردی است.
رئیس دستگاه قضا افزود: مسئله تقریب میان مذاهب، ملت ها و دولت های اسلامی و شناخت ترفندهای دشمنان از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و هر کس در هر کجا دانسته یا ندانسته بخواهد وحدت را مخدوش کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ایجاد انسجام و وحدت میان امت اسلامی را از ضرورت ها خواند و گفت: این پرچم را نظام جمهوری اسلامی برافراشت و بحمدالله بسیاری از ملت ها و مردم مسلمان در عالم متوجه ضرورت اتحاد و انسجام اسلامی و شناخت دشمن شده اند و دقیقاً این نکته مورد عصبانیت دشمن است که چرا امروز ملت های اقصی نقاط عالم متوجه دشمن شده و فهمیده اند که مسلمانان با همدیگر برادر هستند.
وی افزود: مسلمانان باید در کنار هم زندگی کنند و به اهداف روشن و آرمان های بلندی فکر کنند که مورد توجه و تاکید امت اسلامی هم  است.
رئیس دستگاه قضا گفت: امیدواریم انسجام و وحدت روز به روز در میان امت اسلامی افزوده شود و فرقه های دست ساخته انگلیسی ها و دشمن در جامعه اسلامی روز به روز به حاشیه بروند و امت اسلامی، وحدت و یکپارچگی اش موجب برداشتن گام های بلند در جهت آرمان های امت اسلامی شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 20 آبان 1398 - 17:5:30