واکنش دونالد ترامپ به آغاز غنی سازی اورانیوم در فردو

دو شنبه 20 آبان 1398 - 9:10:3
واکنش دونالد ترامپ به آغاز غنی سازی اورانیوم در فردو

تهران- الکوثر: رئیس جمهور آمریکا در توئیتی به آغاز غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فردو واکنش نشان داد و به مسئله مفقود شدن کارمند سابق اف بی آی در ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر ایران کارمند سابق "اف بی آی" را که حدود 12 سال پیش در ایران ناپدید شده است به آمریکا تحویل دهد، یک اقدام بسیار مثبت خواهد بود».

وی در عین حال افزود: «براساس اطلاعاتی که به دست آمده، ایران به غنی سازی اورانیوم پرداخته است و این کار را ادامه می دهد که می تواند بدترین اقدام باشد». 

واکنش رئیس جمهور آمریکا به غنی‌سازی اورانیوم در ایران در پی  گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران مطرح می‌شود که روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد.

پیش از این سیدعباس موسوی درباره مامور پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که گفته می شود در ایران ناپدید شده است گفته بود: رابرت لوینسون هیچ پرونده قضایی و کیفری در محاکم قضایی ایران ندارد و اگر بحثی مطرح بوده است بحث مفقود شدن ایشان است. وقتی از ایران خواسته شد که در مورد تعیین وضعیت وی کمک کند ایران به عنوان یک مساله‌ی انسانی پرونده‌ای را برای وی به عنوان یک پرونده مفقودی باز کرد و همان‌طور که اشاره کردم او دارای پرونده کیفری و قضایی در ایران نیست و اگر پرونده‌ای برای وی تشکیل شده پرونده مربوط به مفقود شدن ایشان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 آبان 1398 - 9:9:48