چه معجزاتی هنگام ولادت پیامبر اسلام (ص) رخ داد ؟

پنج شنبه 8 آبان 1399 - 18:30:42

تهران - ویژه الکوثر : شیخ المولوی در شبکه الکوثر تاکید کرد روایات زیادی در خصوص حوادث و معجزاتی که هنگام ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رخ داده است وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ سلیم المولوی در برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت :« حوادث و رخدادهایی که هنگام ولادت حضرت محمد (ص) در نقاط مختلف جهان رخ داد بسیار است و روایات متعددی درباره این حوادث به دست ما رسیده است.» 

شیخ المولوی افزود :« به عنوان مثال یوسف الیهودی که یکی از عرفای یهود از قریش بود از دیدن ستارها و فرود شهاب به زمین و نور گسترده ای که جهان را روشن کرد ، سخن گفته بود و او با استناد به این حوادث گفته بود مطمئنا در این شب اتفاقی رخ داده و شخصیت بزرگی متولد شده است. او بلافاصله پرسید که آیا نوزادی در این شب متولد شده است و زمانی که مطلع شد گفت او را نزد من بیاورید. او ابتدا در چشمان پیامبر و پس از آن به کف دستان پیامبر و سپس به شانه پیامبر نگاه کرد و در آنجا نشانه و علامت نبوت را مشاهده کرد. او پس از آن سوگند خورد که او پیامبری الهی است و نبوت از بنی اسرائیل به اینان منتقل شده است.» 

این محقق علوم اسلامی افزود :« ابن عباس نیز در روایتی می گوید زمانی که پیامبر متولد شد کاخ کسری لرزید و چهارده ستون آن فرو ریخت که تعداد این ستونها نیز برگرفته از تعداد معصومین سلام الله علیهم است. در زمان ولادت پیامبر همچنین دریاچه ساوه خشک شد و آتشکده فارس خاموش شد.» 

وی تاکید کرد :« بر اساس روایات ، روشن شدن آسمان در جزیره عربی به اندازه ای بود که همه آن را مشاهده کردند و گمان کردند که قیامت شده است.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 16 آبان 1398 - 16:30:45