مذاکره دولت پاکستان و مخالفان بی‌نتیجه ماند

چهار شنبه 15 آبان 1398 - 17:55:36
مذاکره دولت پاکستان و مخالفان بی‌نتیجه ماند

تهران- الکوثر: منابع خبری گزارش دادند که دور دوم مذاکرات میان دولت پاکستان و مخالفان- که بر استعفای عمران خان تأکید دارند- در اسلام‌آباد بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دولت پاکستان به دنبال مذاکرات روز سه‌شنبه به توافقی با مخالفان خود دست نیافت.

پس از مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان، دو طرف به صورت جداگانه در اسلام آباد کنفرانس خبری برگزار و دیدگاه های خود را برای افکار عمومی پاکستان تشریح کردند.

پرویز ختک وزیر دفاع و نماینده دولت گفت که آنها از بیشتر خواسته های مخالفان به استثنای استعفای عمران خان استقبال کردند.

وی افزود: نخست وزیر دستور داده تا به یک راه حل با مخالفان برسیم و دولت با بخش مهمی از خواسته های آن ها موافق است.

وزیر دفاع پاکستان اضافه کرد: مذاکرات در فضایی مثبت برگزار شده و پس از ارزیابی دو طرف به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، اکرم خان دورانی سخنگوی مخالفان دولت بر استعفای عمران خان و برگزاری دوباره انتخابات تأکید کرد.

با وجود برگزاری دومین دور مذاکرات میان نمایندگان دولت پاکستان و مخالفان، راه‌ حلی برای برون رفت از بحران به دست نیامده است.

مولانا فضل الرحمان رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و بانی تحصن ضد دولتی در اسلام آباد، گفت: مخالفان، اقدام دولت برای تشکیل کمیته ویژه برای تحقیق در خصوص تقلب در انتخابات عمومی سال گذشته را رد می‌کنند و به کمتر از برگزاری انتخابات جدید در پاکستان نیز راضی نخواهند شد.

معترضان به سیاستهای عمران خان که هفته پیش در قالب طرح ابتکاری "راهپیمایی آزادی"‌ مولانا فضل الرحمن، ‌ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام، از سند به لاهور و در نهایت، ‌پنجشنبه به اسلام آباد رسیدند،  همچنان بر مطالبات خود پافشاری می کنند و خواستار استعفای نخست وزیر هستند.  

فضل الرحمن که جمعه در اجتماع مخالفان عمران خان در اسلام آباد به نخست وزیر ۴۸ ساعت مهلت داد تا استعفا کند، پس از اتمام این ضرب‌الاجل اعلام کرد؛ کمیته رهبری پس از گفت وگو با تیم مذاکره دولت در این باره تصمیم خواهد گرفت.

احزاب مخالف دولت پاکستان روز دوشنبه در نشستی با عنوان "کنفرانس همه احزاب" در محل سکونت فضل الرحمن به رایزنی درباره اقدام بعدی راهپیمایی آزادی پرداختند.

تیم مذاکره دولت نیز دیروز(سه شنبه) به منظور گفت وگو درباره اقدام بعدی در برابر راهپیمایی آزادی، با عمران خان دیدار کردند.


چهار شنبه 15 آبان 1398 - 9:48:30

دسته بندی :