شیخ نبیل قاووق : حزب الله خواهان دولتی است که صدای مردم را بشنود

دو شنبه 13 آبان 1398 - 9:47:31
شیخ نبیل قاووق : حزب الله خواهان دولتی است که صدای مردم را بشنود

تهران - الکوثر : عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد حزب الله خواهان دولتی مورد اعتماد است که صدای مردم را بشنود و مطالبات آنها را برآورده کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در حسینیه شهرک عیتا واقع در جنوب لبنان گفت : بدترین صحنه ای که شاهد آن هستیم این است که برخی مفسدان سوار بر موج حرکت مردمی شده اند و از این تحرکات برای حفاظت از خودشان استفاده می کنند از همین رو احزاب متهم به فساد، مسئول سیاست های اشتباه اقتصادی و مالی هستند و تحرکات مردمی را به وسیله ای برای تسویه حساب با رقبای سیاسی خود تبدیل کرده اند. آنها بحران سخت اقتصادی را به یک بحران سیاسی سخت تبدیل کرده و کشور را به سمت هرج ومرج و خطر فرو رفتن در فتنه سوق داده اند. 
وی در ادامه اظهار داشت : کسانی که تحرکات مردمی را ربودند، باید مسئولیت ناکام ماندن مطالبات مردم را برعهده گیرند زیرا آنها کشور را به سمت خطر و جامعه را به سمت التهاب و برخورد سوق دادند، موضوعی که اگر اتفاق می افتاد، پایان آن مشخص نبود هرچند لبنان همچنان با خطر کشیده شدن به سمت آشوب و وقوع فتنه رو به روست و این امر بسیار بدتر از بحران اقتصادی است. 
وی از تحرکات مردمی شفاف و پاک که خواهان اصلاحات اقتصادی و ارتقای اقتصاد در کشور هستند، حمایت کرد و گفت: اهانت و توهین در هر جامعه ای پذیرفتنی نیست و مردم به همین علت به میدان آمده اند اما منحرف شدن تحرکات مردمی از اهداف خود، به سرنگونی این تحرکات منجر می شود و به همراه آن نیز امید به اصلاحات از بین می رود و فاجعه اقتصادی و مالی گریبانگیر همگان خواهد شد. 
نبیل قاووق تاکید کرد: موضوع مهم در این مقطع قبل از تسویه حساب های سیاسی، مقابله با بحران‌ های اقتصادی، مالی و حیاتی است از همین رو برخی شخصیت ها و احزاب سیاسی هستند که در برابر خود چیزی غیر از تسویه حساب با رقبای خود نمی بینند زیرا اولویت آنها نجات کشور نیست و عده ای هم در خارج هستند که روی معادلات سیاسی و موازنه قدرت حساب باز کرده اند یعنی به دست آوردن دستاورد علیه مقاومت، وحدت ملی و ثبات، از همین رو باید برای بستن راه به روی این شرط بندی ها بیدار و هوشیار باشیم. 
وی تاکید کرد : حزب الله خواهان دولتی مورد اعتماد است که صدای مردم را بشنود و مطالبات آنها را برآورده کند و همچنین اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد و مفسدان را محاکمه کند و اموال غارت شده را بازگرداند، از این رو چنین دولتی قبل از اینکه از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، باید از مردم رأی اعتماد بگیرد. حزب الله در این مسیر تلاش می کند و خواستار تسریع بخشیدن در روند تشکیل دولت است . 
نبیل قاووق در پایان گفت : آمریکا علنی وارد میدان شده است و می خواهد از تحرکات مردمی برای تحقق دستاوردهای سیاسی خود به ضرر ثبات و وحدت ملی استفاده کند اما موضع ما روشن و علنی است زیرا ما اجازه نخواهیم داد آمریکا اهداف خود را به دولت جدید تحمیل کند و هرگز اجازه نخواهیم داد در این مرحله و نه در هر مرحله دیگری، دستاوردهای سیاسی خود را محقق سازد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 13 آبان 1398 - 9:10:34