روند استیضاح ترامپ کلید خورد

جمعه 10 آبان 1398 - 11:10:42
روند استیضاح ترامپ کلید خورد

تهران - الکوثر : مجلس نمایندگان آمریکا، به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور رای مثبت داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در جلسه رای گیری روز  پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» رئیس مجلس این کشور، 232 نماینده موافقت خود را با طرح بررسی استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند، در حالیکه 196 نماینده نیز با این طرح مخالفت کردند. 

براساس این گزارش، دو نماینده دموکرات به طرح بررسی استیضاح ترامپ رای منفی دادند در حالی که یک نماینده مستقل به طرح استیضاح رئیس جمهوری امریکا رای مثبت داد. 

مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اعلام حمایت از تحقیقات برای استیضاح ترامپ ، قطعنامه‌ ای را که در آن جزئیات گام‌های بعدی در روند این تحقیقات مشخص شده، تصویب کرد. 

تمامی نمایندگان جمهوری‌‌خواه و همچنین دو نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ، به این قطعنامه رأی منفی دادند. 

به دنبال افشای مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین،  در 25 ژوئیه که به «اوکراین گیت» معروف شده است، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دستور آغاز تحقیقات درخصوص استیضاح ترامپ را صادرکرد. 

"الیوت اِنگِل" رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه پس از تصویب قطعنامه تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد : کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در یک ماه گذشته در موضوع تحقیقات درباره استیضاح ترامپ با کمیته‌های اطلاعاتی و نظارت کار کرده است. 

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان اظهار کرد ، دونالد ترامپ با سوء استفاده از قدرت، امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داد تا بتواند بخت سیاسی خود را تقویت کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 10 آبان 1398 - 10:58:5