یک مقام پنتاگون ادعا کرد:

هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش

یک شنبه 5 آبان 1398 - 8:26:31
هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش

تهران- الکوثر: یک مقام پنتاگون ادعا کرد ابوبکر البغدادی در عملیاتی محرمانه با پشتیبانی بالگرد‌های آمریکایی در شمال غرب سوریه کشته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چند ساعت پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: هم اینک اتفاق بسیار بزرگی رخ داد، نشریه نیوزویک به نقل از یک مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ابوبکر البغدادی در عملیاتی محرمانه که بالگردهای آمریکایی روز شنبه برفراز ادلب در شمال غرب سوریه اجرا کردند کشته شد.

پایگاه اینترنتی نیوزویک در گزارشی مدعی شد: ارتش آمریکا در عملیاتی ویژه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و یکی از ارزشمندترین اهداف خود را مورد حمله قرار داد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نزدیک به یک هفته پیش از برگزاری این عملیات آن را تائید کرده بود. همزمان با گزارش‌های روز شنبه از پرواز بالگرد‌های نظامی آمریکا بر فراز استان ادلب در شمال غرب سوریه، یک مقام بلندپایه پنتاگون آگاه از این عملیات و از مقامات ارتش در گفتگو با پایگاه اینترنتی نیوزویک مدعی شد: البغدادی هدف یک عملیات فوق سری در آخرین پایگاه متعلق به مخالفانی، قرار گرفت که در سال‌های اخیر با داعش مبارزه کرده است.
یک مقام ارتش آمریکا در ارتباط با نتایج این عملیات به نیوزویک گفت: البغدادی در این حمله کشته شد.
وزارت دفاع آمریکا هم به کاخ سفید اعلام کرد: کاملا اطمینان دارد که البغدادی در این عملیات کشته شده است.
بنابراعلام منابع نزدیک به این عملیات، اعضای تیم فرماندهی عملیات ویژه مشترک به دنبال دریافت اطلاعاتی موثق عملیات روز شنبه را انجام دادند. محل حمله نیرو‌های عملیات ویژه برای مدتی تحت نظارت و شناسایی قرار داشت. به دنبال این عملیات، ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در توئیتی نوشت: اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است و پس از آن کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور ساعت 9 صبح یکشنبه بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 5 آبان 1398 - 8:26:22