نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله‎: دولت باید اعتماد را به مردم برگرداند

شنبه 4 آبان 1398 - 11:49:38
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله‎:  دولت باید اعتماد را به مردم برگرداند

تهران- الکوثر: نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با تاکید بر ضرورت بازگرداندن اعتماد به مردم گفت: تظاهرات به معنای آشوب و هرج و مرج نیست

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان؛ شیخ علی دعموش دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهارداشت: مشارکت گسترده مردمی در تظاهرات که ماهیت فرقه ای، طایفه ای، مذهبی، منطقه ای، حزبی و گروهی هم ندارد ثابت می‌کند لبنانی‌ها دیگر نمی‌توانند شرایط اجتماعی و معیشتی کشور را تحمل کنند.
وی افزود: مردم حق دارند تظاهرات و تحصن کنند و گرسنگی، رنج و خواسته‌های خود را فریاد بزنند، اما هیچ کس حق ندارد در کشور آشوب ایجاد کند و راه‌ها را ببندد و زندگی مردم را مختل کند، بنابراین تظاهرات به معنای آشوب و هرج و مرج و برهم زدن فعالیت‌های مردمی نیست.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: ارتش و نیرو‌های امنیتی باید برای باز کردن جاده‌ها تلاش کنند، زیرا بسته بودن جاده ها، به هرج و مرج و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.
شیخ دعموش با تأکید بر لزوم بازگرداندن زندگی عادی به کشور از طریق باز کردن مسیر‌ها و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و بانکها، گفت: باید موسسات دولتی و عمومی بازگشایی شود، اما تظاهرات و تحصن‌هایی که می‌تواند در میادین عمومی و در حاشیه مسیر‌ها ادامه یابد همچنان باید باقی بماند و ادامه داشته باشد و مطالبات مردمی همچنان باید آزادانه بیان شود.
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به اینکه جنبش مردمی تاکنون توانسته است فشار‌ها را بر مقامات دولتی وارد کند و دستاورد‌هایی نیز به همراه داشته است، اظهار داشت: اجرا شدن طرح اصلاحات مصوب شورای وزیران، بدون فعالیت‌های مردمی و اعتراضات آنان، امکان پذیر نبود بنابراین این جنبش مردمی می‌تواند دستاورد‌های دیگری را که به سود همه لبنانی‌ها باشد نیز حاصل کند.

شیخ دعموش درعین حال گفت: نگرانیم که این دستاورد‌ها در پیچ و خم‌های سیاست از بین برود، ما همچنین برای این دستاورد‌ها و فعالیت‌های مردمی، از کسانی که می‌خواهند از تظاهرات سوء استفاده کنند و با نظام و مقامات کشور تسویه حساب کنند، می‌ترسیم؛ زیرا حزب القوات اللبنانیه برخی از تظاهرات را نه بر اساس خواسته‌های مردمی بلکه با توجه به پیشینه سیاسی که دارد علیه نظام و جریان آزاد ملی اداره می‌کند.
وی تأکید کرد: مسئله اصلی که دولت باید در مرحله بعدی برای آن تلاش کند، بازگرداندن اعتماد به مردم است؛ زیرا اعتماد مردم به دولت و جریان‌های سیاسی از بین رفته است. این امر به جدیت برای اجرای اصلاحات، آن هم با شفافیت کامل نیاز دارد.
شیخ دعموش تاکید کرد: باید پرونده‌های فساد و محاکمه افراد فاسد و بازگرداندن اموال غارت شده باز و حق هر کسی به او داده شود در غیر این صورت، کشور برای هرج و مرج بیشتر و انفجار آماده است


شنبه 4 آبان 1398 - 11:49:27