اعلام 3 روز عزای عمومی در عراق

پنج شنبه 18 مهر 1398 - 10:40:50
اعلام 3 روز عزای عمومی در عراق

تهران - الکوثر : دولت عراق به دنبال کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور در جریان اغتشاشات اخیر در عراق، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر نخست‌وزیری عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، "از روز پنجشنبه در سراسر عراق، به مدت 3 روز عزای عمومی است."

در جریان اعتراضات اخیر در عراق دستکم 104 نفر کشته و بیش از 6000 تن نیز زخمی شدند. 8 نفر از کشته‌شدگان این اعتراضات از نیرو‌های امنیتی بودند. 

دولت عراق، تحقیقات در خصوص اینکه چه کسانی معترضان را هدف قرار داده را  آغازکرده است.

بر اساس اعلام "سعد معن موسوی" سخنگوی وزارت کشور عراق، نیروهای امنیتی این کشور توانسته‌اند برخی نفوذی ها را که اقدامات خرابکارانه انجام می دادند دستگیر کنند. 

برخی از استان های عراق از جمله بغداد در روزهای گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند. 

موج تظاهرات در عراق روز یکشنبه همزمان با واکنش مسئولان و اعلام نخستین بسته اجرای خواسته‌های تظاهرکنندگان توسط "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر این کشور فروکش کرد. 

شواهد نشان می‌دهد تظاهرات در عراق خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشتند.

"حسین الاسدی"، یکی از مسئولان جنبش اسلامی عراق اعلام کرد، دولت آمریکا به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارد.

در همین حال گفته می شود 79 درصد از پیام‌های منتشرشده در توییتر درباره تظاهرات‌ در عراق مربوط به کاربران عربستان سعودی بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 مهر 1398 - 9:53:11

دسته بندی :