کردهای سوریه: آمریکایی‌ها از مرز با ترکیه عقب‌نشینی کردند

دو شنبه 15 مهر 1398 - 15:30:7
کردهای سوریه: آمریکایی‌ها از مرز با ترکیه عقب‌نشینی کردند

تهران- الکوثر: نیروهای موکراتیک سوریه (قسد ) در واکنش به تهدیدات رئیس جمهور ترکیه اعلام کردند، اردوغان به دنبال آواره کردن ساکنان شمال سوریه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه اسکای نیوز، این نیروها افزودند: ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و تمام موانع نظامی بین دو منطقه تل ابیض و سیرکنایه را برداشتیم و نیروهای‌مان به همراه سلاح‌های سنگین‌شان را از منطقه خارج کردیم اما ترکیه همچنان می‌خواهد برنامه‌های خود را در شمال سوریه عملیاتی کند.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند، نیروهای آمریکایی از مناطق مرزی با ترکیه بعد از اینکه تعهداتشان را اجرایی نکردند، عقب‌نشینی کردند.

این نیروها در عین حال تاکید کردند، هرگز لحظه‌ای در دفاع از خود در برابر عملیات ترکیه تردید نخواهند کرد.

در این راستا خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، گروه‌های پیوسته به شورشیان "ارتش آزاد سوریه"‌ آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات احتمالی ترکیه در منطقه شرق فرات تکمیل کرده‌اند.

براساس گزارش آناتولی،‌ دوره آموزشی تیپ الحمزه و گردان سلیمان شاه در منطقه عفرین در شمال استان حلب تکمیل شده است. عفرین در جریان عملیات "شاخه زیتون" ترکیه دو سال پیش به کنترل ارتش این کشور درآمد.

سیف ابوبکر،‌ فرمانده تیپ الحمزه به آناتولی گفت: دوره آموزشی نیروهای ما در راستای آمادگی برای عملیات احتالی در منطقه شرق رود  فرات است.


دو شنبه 15 مهر 1398 - 11:1:56