سردار سلیمانی : در جنگ 33 روزه ، ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی بود

چهار شنبه 10 مهر 1398 - 9:40:10
سردار سلیمانی : در جنگ 33 روزه ، ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی بود

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح جزئیاتی از جنگ 33 روزه‌ی مقاومت لبنان با رژیم صهیونیستی ، گفت : اگر جنگ 33روزه متوقف نمی‌شد، ارتش اسرائیل متلاشی می‌شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد ، در خصوص زمینه‌های شکل‌گیری جنگ 33 روزه ، تصریح کرد : فرصت حضور آمریکا در عراق و ایجاد رعب و وحشتی که در منطقه ایجاد کرده بود ؛ آمادگی کشور‌های عربی و اعلام پنهان همکاری این کشور‌ها با رژیم صهیونیستی و اهداف رژیم اسرائیل برای بهره‌گیری از این فرصت جهت خلاص شدن از حزب‌الله ، سه هدف پنهان برای آغاز این جنگ بوده است.  

سرلشکر سلیمانی همچنین با تشریح جلسه‌ی مقامات عالی ایران در حضور «حضرت آیت‌الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از گذشت یک هفته از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان این جلسه و پس از شنیدن گزارش بنده، فرمودند «من تصورم این است که پیروزی این جنگ، همانند پیروزی جنگ خندق خواهد بود».

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به بازگشت خود به لبنان و انتقال توصیه‌ها و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب به «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد و گفت: این پیام خون تازه‌ای در وجود حزب‌الله دمید و نیروی مقاومت لبنان اطمینان یافت که پیروز این جنگ است.

سرلشکر سلیمانی در تشریح برخی تاکتیک‌های حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه نیز گفت: برخلاف دیگر جنگ‌ها که یک خاکریز مقدم در آن وجود دارد، این جنگ هیچ خاکریز مقدمی نداشت و هر نقطه‌اش یک خاکریز بود.

این مقام ارشد نظامی ایران درخصوص ضربات حزب‌الله به صهیونست‌ها، خاطره‌ای را از شلیک اولین موشک دریایی مقاومت به ناوچه‌ی اسرائیلی هم‌زمان با سخنرانی سیدحسن نصرالله و از دُور خارج کردن نیروی دریایی این رژیم با این عملیات ذکر کرد.

سردار سلیمانی درباره‌ی نحوه‌ی پایان جنگ نیز به بیان خاطره‌ای از ملاقات سفیر اسرائیل در سازمان ملل و «جان بولتون» با وزیر خارجه‌ی وقت قطر اشاره کرد و افزود: اسرائیلی‌ها همه‌ی شروط قبلی خودشان را نادیده گرفتند و مجبور شدند شروط حزب‌الله را قبول کنند و آتش‌بس را بپذیرند و این پیروزی بسیار بزرگ برای حزب‌الله رقم خورد. 

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 


چهار شنبه 10 مهر 1398 - 9:36:59