نخست وزیر پاکستان: آمریکا در افغانستان پیروز نخواهد شد

سه شنبه 2 مهر 1398 - 13:4:5
نخست وزیر پاکستان: آمریکا در افغانستان پیروز نخواهد شد

تهران- الکوثر: نخست وزیر پاکستان با تاکید بر این که آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی در افغانستان پیروز شود، گفت: اگر طی 19 سال قادر به پیروزی نبودید در 19 سال بعدی نیز پیروز نخواهید شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عمران خان» پیش از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شد.

عمران خان در شورای روابط خارجی در نیویورک اظهار داشت در دیدار با ترامپ برای ایجاد شرایط ایجاد آتش‌بس و خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از طریق آغاز دوباره مذاکرات با طالبان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به لغو ناگهانی گفتگوهای آمریکا و طالبان توسط ترامپ گفت: توافق صلح نزدیک بود امضا شود و این برای ما دردآور است که رئیس جمهور ترامپ آن را لغو کرد، باید با ما در این باره گفت‌وگو می‌کرد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه اسلام‌آباد در ایجاد شرایط آغاز این گفتگوها نقش داشته است، ادامه داد که از طریق رسانه‌ها از تصمیم ترامپ برای لغو گفتگوها مطلع شده است.

عمران خان با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی در افغانستان پیروز شود، گفت: اگرطی 19 سال قادر به پیروزی نبودید در 19 سال بعدی نیز پیروز نخواهید شد.

به گزارش «دی‌ان‌اِی»، نخست وزیر پاکستان همچنین تصریح کرد طالبان تغییر کرده و این طالبان سال 2001 نیست؛ طالبان می‌داند که قادر به کنترل تمام افغانستان نیست و دولت افغانستان نیز می‌داند باید از طریق توافق سیاسی به صلح رسید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 مهر 1398 - 13:3:54